جستجو در نارنجی

تیم نارنجی

سردبیر: علی اصغر هنرمند

Email | Twitter | FF | FaceBook

 

دبیر ارشد: مرضیه موسی زاده

Email

 

دبیر همکار: عباس واحدی

Email | Twitter | FaceBook

 

نویسنده: جادی

Email | Blog | Twitter | FaceBook  
 

نویسنده: امیر صادقپور

Email | Twitter | FaceBook

سوالات رایج - FAQ

اگر جزو ارائه کنندگان کالا و گجت ها در ایران هستید و می خواهید تا کالا هایتان را در نارنجی معرفی کنید - اگر میخواهید با نارنجی بیشتر آشنا شوید و یا اگر میخواهید که در نارنجی مطلب بنویسید میتوانید اطلاعات لازم را در اینجا پیدا کنید
ادامه مطلب...

عضویت ایمیلی

جهت عضویت ایمیلی دریافت مطالب
آدرس ایمیل خود را وارد کنید

Delivered by FeedBurner

گجت درست میکنید ؟

اختراعات و ابداعات خود را در نارنجی معرفی کنید. اشخاص زیادی به صورت شخصی و یا گروهی به ساختن گجت ها و ابزارهای مختلف مشغولند. از ربات ها و دستگاه های پیچیده گرفته تا وسایل تفریح و سرگرمی ساده. اگر شما هم جزو سازندگان چنین گجت هایی هستید میتوانید که اختراعات و ساخته های خود را به صورت رایگان در نارنجی معرفی کنید تا دیگران بیشتر با کارهای شما آشنا بشوند.
ادامه مطلب...

توصیه نارنجی

خبر خوان ها و فید
RSS Feed Icon RSS یا ( Really Simple Syndication ) شيوه ای ساده است که به شما امکان می دهد به طور خودکار تازه ترين اخبار و اطلاعات موجود در سايت ها و وبلاگ ها را دريافت کنيد. با اضافه کردن آدرس فایل به برنامه خبر خوان میتوانید از طریق آن از آخرین مطالب با خبر شوید و آنها را مطالعه کنید.

نارنجی کجاست ؟

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

همین الان نارنجی را به خبرخوان خود اضافه کنید 
اشتراک مطالب از طريق فيد


 
فيد چيست؟

Banner

 





Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
Powered By Joomla!
Nrenji.ir
هارد دیسک USB 3.0 بوفالو
Written by Amir Sadeghpour   
Thursday, 26 November 2009 10:00

buffalo_hd-hu3-narenji-ir.jpg

شرکت بوفالو -از تولید کنندگان سخت افزار- ماه اکتبر، خبر از تولید هارد دیسک اکسترنال USB 3.0 با نام HD-HXU3 داده بود. این شرکت آن را با سه ظرفیت 1، 1.5 و 2 ترابایت به بازارهای آمریکا عرضه کرده است.  
 
سرعت انتقال اطلاعات در این هارد دیسک تا 4.8Gbps است که در مقایسه با هاردیسک های USB 2.0 که تا 480Mbps سرعت دارند، واقعاً عالی به نظر می رسد. البته این هارد با USB 2.0 هم سازگار است.  
 
قیمت این هارد دیسک، برای سه ظرفیت 1، 1.5 و 2 ترابایت، به ترتیب 200، 250 و 400 دلار تعیین شده است.  
 
باید توجه داشت در مادربوردهایی که فاقد پورت USB 3.0 هستند، باید برای استفاده از این پورت و سرعت خیره کننده انتقال اطلاعات، از کارت های (USB 3.0 PCI-Express (IFC-PCIE2U3 استفاده کرد. که فعلاً قیمتی حدود 60 دلار دارند.

 

منبع  
صفحه محصول

 

مطالب مرتبط:  
ارایه نخستین هارد درایو USB3 توسط Freecom  
ارایه نخستین مادربورد USB3 توسط ASUS

نظرات (18)Add Comment
0
نوشته شده توسط تیک, November 26, 2009

جالب بود.. کاش با همون سرعتی که یواس‌بی 2 جای 1 رو گرفت، اینم جای 2 رو بگیره
------------------
@امیر دشت کوچک: امیر جان اگه کامنت گذارا به جای امتیاز منفی به کامنتت اونو با زدن کلید "گزارش تخلف" گزارش بدن،مطلبت از لیست انتشار خارج میشه.پس بیخیال شو رفیق
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
محمد حسین
نوشته شده توسط محمد حسین, November 26, 2009
جقدر زیباست
واقعا عالیه
0
نوشته شده توسط Yasin, November 26, 2009
خیلی توووپه
کاشکی یکی از اینا داشتم
0
نوشته شده توسط SJ, November 26, 2009
نارنجو جون تو دیگه چرا ....!!!
باور کن ازت انتظاری بیش از پیش از این داشتم ...
یعنی یکم بیشتر از پیش و مقداری کمتر از بیش ...
×××××××××××××
این سرعتی که نوشتی رو اصلاح کن اخفی ...
هاردای usb3 حداکثر(یعنی یکی دو سال دیگه ) با سرعت 4.8Gb عرضه میشن ....
والان انتظاری جز این از هاردای تازه نفس و جوون usb3 نمیره ...
واسه دوستانی که در جریان قضیه نیستن عرض شود که ....سرعت 625MB (همون 4.88Gb)حداکثر سرعت برای انتقال اطلاعات واسه usb3 میباشد ....
واین هارد جزو اولین هارداییه که از این تکنولوژی استفاده میکنه و حد اکثر سرعت این هارد 135MB بوده(1080Mb) واین برادر بزرگس ... وحتماً برادرای کوچیکترش سریعتر بوده و بیشتر به سرعت نهایی USB3 نزدیک خواهند شد ...

$$$$$$$$$$$$$
با شهاب جان هم موافقم ...
رفقا بیشتر هوای هم رو داشته باشیم ...وبا رای مثبت دادن به نظرات متوسط به بالا استعداد های بروبچ رو بپرورونیم ... (البت نه به همه کامنتا... ) اون نظرایی که یــکم باهاش ناموافقیم رو بی نمره رهاشون کنیم ...(منظورم نظرات حاوی نظر و عقیده بود ..نظراتی که بالاشون فکر شده و براشون ATP خرج شده باشه ...نه نظرات پوچ و صفحه پر کن....)

$$$$$$$$$$$$$$$
زندگیتان آباد ...فکرتان آزاد باد...
mohammad reza
نوشته شده توسط mohammad reza, November 26, 2009
پیش به سوی USB 3 و bluetooth 3
بانگ
نوشته شده توسط بانگ, November 26, 2009
الان تعداد خیلی معدودی از مادربوردها از ورژن 3 ساپورت می کنند
شهریار
نوشته شده توسط شهریار, November 26, 2009
برای این که usb 3 همه‌گیر بشه باید شرکت هایی مثل apple ,dell,Hp,... که سهم زیادی در روند تغییر از تکنولوژی قدیمی به جدید دارن فعال بشن و روی محصولاتشون ارایش کنن....
حالا چشم به هم بزاریم USB 3 برامون عادی میشه و....
0
نوشته شده توسط kambiz, November 26, 2009
ولی اسم شرکتش برام خیلی جالبه بوفالو
0
نوشته شده توسط RezaFH, November 26, 2009
"هاردیسک های USB 2.0 که 4.8Mbps سرعت دارند "
بابا دیگه اینقدر ها هم بدبخت نیست این USB 2.0
اینطوری که شما میگین سرعتش میشه 600 کیلوبایت !!!

لطفا تصحیح کنید
USB 2 حداکثر سرعتش 480 Mb/s هست که میشه حدود 60 مگابایت بر ثانیه
USB 3 حداکثر سرعتش 4.8 Gb/s هست که میشه حدود 600 مگابایت بر ثانیه
Amir Sadeghpour
نوشته شده توسط Amir Sadeghpour, November 26, 2009
با تشکر از دوستانی که در مورد حداکثر سرعت انتقال اطلاعات USB 2.0 تذکر دادند، اشتباه مربوطه تصحیح شد.
0
نوشته شده توسط 9'1A, November 26, 2009
منم گفتم سرعتش این نیست نظرم حذف شد
Mamimankan
نوشته شده توسط Mamimankan, November 26, 2009
ای بابا بازم شروع کردین که ؟!! آخه چقدر میخواین تو این نظرها با هم کلکل کنین و به هم منفس بدین؟!! بسه دیگه بابا.این نارنجی یه اشتباهی نکرد که امکانات بخشه نظراتشو بیشتر کرد!شماهام همش ازش دارین به نفع هم دیگه یا بر علیه هم دیگه عمل میکنین !
راستی هارد خوبیه ولی تا بازار ایران بیاد فکر کنم یه 1 یا 2 ماهی بکشه.در کل بچه ها بس کنییییییییییییییییییییییییی
ییییین!!!!!!!!!!!!!!!
0
نوشته شده توسط ALI JON, November 26, 2009
سلااام.مرسی نارنجی جان...عالی بود.
یعنی با این سرعت که حدودا 10 برابر هست ویندوز تو چند ثانیه بوت میشه؟
راستی دوستان گلم اگه کسی لپ تاپ داشته باشه و بخواد از usb3 استفاده کنه باید چی کار کنه؟؟؟راهنمایی کنید ممنون میشم..
RezaFH
نوشته شده توسط RezaFH, November 26, 2009
در جواب علی جون باید بگم
1- این هارد اکسترنال هست که از USB تغذیه میشه !
2- هاردهای اینترنال 2 SATA هستند (و سیستم عامل شما روی اونه)!
3- همین درگاه (پورت) Sata 2 خودش پهنای باند بالایی داره : 3Gbps
4- پس نتیجه گرفتیم که هیچ ربطی به بوت ویندوز نداره !
----
5- مثل اینکه یک قطعه ای درست کردن که روی کامپیوتر های قبلی هم میشه USB 3 داشت ! (البته لپتاپش رو نمیدونم)
6- موفق باشید
0
نوشته شده توسط ALI JON, November 27, 2009
rezefhجان ربط داره.تجربه ثابت کرده که داره...
ربطشم تو اینکه که وقتی سرعت انتقال رو افزایش پیدا میکنه به این دلیله که سرعت گردش هارد یا همونrpm اون زیاد تر شده..نکنه شما فکر کردی یه هارد با این سرعت بالا rpm اون 5000 هست؟
اگه اینطوری باشه اصلا نیازی نیست از usb3.0 استفاده بشه چون همون usb2.0 هم برای هاردی با این سرعت دیسک زیاده...
این ها همش به هم ربط داره...بازم میگم شاید با بحث فنی نشه خوب منظور رو رسوند ولی همونطور که اول هم گفتم تجربه ثابت کرده..
0
نوشته شده توسط SJ, November 27, 2009
سلامی موجدد... وبدون حاشیه...
نارنجی عزیز من اصلاً نمیدونم مشکلت با اصلاحیه من چی بود ..که اونو اعمال نکردی ....
شاید یکم گنگ گفتم .. ولی شاید....!!!
واسه همین دوباره قضیه رو روشن تر،تر مینویسم ...
این هارد دیسکی که تولید شده به هیچ عنوان تا سرعت 4.8Gbps اطلاعات رو انتقال نمیده ... یعنی نمیتونه که بده ... این سرعتی که شما نوشتی حداکثر سرعت انتقال اطلاعات به صورت تئوریک در USB3 هست ... وممکنه یکی دوسال طول بکشه تا هارد دیسکایی وارد بازار بشن که از حد اکثر سرعت انتقال اطلاعات در USB3 پشتیبانی کنن....
در مورد این هارد دیسک هم اگه همون صفحه محصول رو که خودت زدی نیگا کنی کاملا پیداس که سرعت انتقال اطلاعات رو حداکثر 130 مگابایت اعلام کرده (البت از منابع موثق اطلاع دارم که سرعتش در اکثر حالات یه چیزی حدود 120 مگابایته) نه بیش ...!!!
متاسفانه من تو سایتای فارسی معتبر دیگه ای هم دیدم که همینطوری سرعت این هارد دیسکو با حد اکثرسرعت USB3 اشتباه گرفته بودن ...
من فکر میکنم عامل این ناآرامیها متاسفانه سایت gizmodo (همین منبع نارنجی) باشه .... که مطلب رو یه خورده مبهم توضیح داده ... اونجایی که داره میگه وعده سرعت تا4.8Gbps ..منظورش USB3 هست نه این هارد دیسک ...!!!!
سرعتایی مث 625MB فعلا فقط و فقط توسط هاردهای جامد (اونم از نوع اتصال PCI دارهاش) ارائه میشه ....!!!!
اگه هنوزم باور نداری با یه سرچ نیم دقیقه ای همه چی دستت میاد رفیق رنگی من ...

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

در مورد سوال علی جون و جواب RezaFH جان ...
باید عرض کنم که RezaFH جان درست میگن .. البته یه سوء تفاهم پیش اومده بین شما.... علی جون مطلب رو بایه زاویه دیگه داره نگاه میکنه و صحبتش از اون نظر کاملا درسته ....

منظور RezaFH اینه که نمیشه باسرعت 150 مگابایت برثانیه (که سرعت همین هارده باشه ) ویندوزتو بالا بیاری چون همین هارد دیسک با USB2 لب تاپت به سیستمت وصله ....و USB2 از این سرعت پشتیبانی نمیکنه ...
اون قطعه ایی هم که RezaFH گفتش یه کارت PCI برای استفاده تو PC ها میباشد و کاربردی واسه لب تاپ نداره...
................
حالا اصل سوالت که در مورد استفاده از USB3 رو لبتاپ پرسیده بودی :::
من اصلا دوس ندارم خبری جز اخبار مسرت بخش وسرور آفرین به کسی بدم .. اما متاسفانه فعلا هیچ راه معقولی جز ارتقاء مادر برد لبتاپت نداری ...و راه در رو هم نداره ...یا لب تاپ جدید ... یا ارتقاء مادر برد(البت اگه شرکت سازندش این ارتقاء رو تا حالا انجام نداده زیاد دلگیر نشو ..یکی دوماه دیگه مجبور میشه این کارو بکنه)... یا راه بهتر از همه .. بدون خرج ... بدون درد سر ... بی خیال USB3 شو وفعلا با همین USB2 بساز شاید فرجی شدو شمام به جرگه مایه دارا پیوستی ....
دنیا بال پایین زیاد داره .... حالا غصه USB3 رو نخور .. USB4 رش میاد ..5و6و7و8و9و10 شم میادو مطمئن باش ماهم بهاندازه بلیطمون ازشون استفاده خواهیم برد ....!!
 
××××××××××××××××

ایشالا که همیشه وبدودن وقفه در حال ارتقاء باشیم...!!
0
نوشته شده توسط هادی تی جی, November 28, 2009
می گم مگه این PCMCI لپ تاپ ها (اگه درست گفته باشم) معادل همون PCI تو پی سی نیست؟ کسی نمی دونه حد اکثر سرعت انتقال از طریق PCMCI چیه؟ یعنی می گم ممکن نیست بشه یه کارت PCMCI هم برا لپ تاپ بسازن که بدون ارتقا مادر برد یا خود لپ تاپ ما لپ تاپ قدیمی دارها هم، بتونیم از USB3.0 استفاده کنیم؟

نظر بدهید
کوچک تر | بزرگتر

busy
   
 

نارنجی توسط سرورهای قدرتمند مامبو سرور دات بیز پشتیبانی میشود

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ذکر مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام منبع و درج لینک مجاز است. ذکر مطالب نارنجی در رسانه های چاپی تنها با کسب اجازه قبلی مجاز است

© 2007 - 2009 Narenji.ir