جستجو در نارنجی

تیم نارنجی

سردبیر: علی اصغر هنرمند

Email | Twitter | FF | FaceBook

 

دبیر ارشد: مرضیه موسی زاده

Email

 

دبیر همکار: عباس واحدی

Email | Twitter | FaceBook

 

نویسنده: جادی

Email | Blog | Twitter | FaceBook  
 

نویسنده: امیر صادقپور

Email | Twitter | FaceBook

سوالات رایج - FAQ

اگر جزو ارائه کنندگان کالا و گجت ها در ایران هستید و می خواهید تا کالا هایتان را در نارنجی معرفی کنید - اگر میخواهید با نارنجی بیشتر آشنا شوید و یا اگر میخواهید که در نارنجی مطلب بنویسید میتوانید اطلاعات لازم را در اینجا پیدا کنید
ادامه مطلب...

عضویت ایمیلی

جهت عضویت ایمیلی دریافت مطالب
آدرس ایمیل خود را وارد کنید

Delivered by FeedBurner

گجت درست میکنید ؟

اختراعات و ابداعات خود را در نارنجی معرفی کنید. اشخاص زیادی به صورت شخصی و یا گروهی به ساختن گجت ها و ابزارهای مختلف مشغولند. از ربات ها و دستگاه های پیچیده گرفته تا وسایل تفریح و سرگرمی ساده. اگر شما هم جزو سازندگان چنین گجت هایی هستید میتوانید که اختراعات و ساخته های خود را به صورت رایگان در نارنجی معرفی کنید تا دیگران بیشتر با کارهای شما آشنا بشوند.
ادامه مطلب...

توصیه نارنجی

خبر خوان ها و فید
RSS Feed Icon RSS یا ( Really Simple Syndication ) شيوه ای ساده است که به شما امکان می دهد به طور خودکار تازه ترين اخبار و اطلاعات موجود در سايت ها و وبلاگ ها را دريافت کنيد. با اضافه کردن آدرس فایل به برنامه خبر خوان میتوانید از طریق آن از آخرین مطالب با خبر شوید و آنها را مطالعه کنید.

نارنجی کجاست ؟

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

همین الان نارنجی را به خبرخوان خود اضافه کنید 
اشتراک مطالب از طريق فيد


 
فيد چيست؟

Banner

 





Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
Powered By Joomla!
Nrenji.ir
آشنایی با برخی از امکانات جدید ویندوز هفت RC
Written by Abbas Vahedi   
Saturday, 25 April 2009 20:25
windows7100_narenji_ir.jpg

دوستان سایت گیزمودو قبل از انتشار نسخه RC ویندوز 7، آن را به دست آورده اند و در حال زیر و رو کردن آن هستند. نتیجه این کار تا به حال، یافتن امکانات زیر در ویندوز 7 جدید است:

 

 

windows7stream_narenji_ir.jpg

با استفاده از ویندوز مدیا پلیر و از طریق اینترنت، بصورت stream به آرشیو موسیقی کامپیوترتان دسترسی خواهید داشت. اشتراک مدیای از راه دور مدیا پلیر ویندوز، به شما امکان دسترسی به آرشیو چندرسانه ای تان را از هر جای اینترنت می دهد. تنها چیزی که شما نیاز دارید، یک نام کاربری ویندوز لایو است که به نام کاربری ویندوز هفت تان متصل شده باشد و استفاده از یک ابزار که به راحتی قابل دانلود است. البته باید مدیا پلیرهای هر دو کامپیوتر از یک نسخه باشند. خب حالا به راحتی، از هرجایی و به طور زنده -همانند یک رادیوی اینترنتی- به آلبوم های موجود بر روی کامپیوترتان گوش دهید.

 

 

winxp-virtual-rm-eng-2.jpg

برای متقاعد کردن شرکت های تجاری جهت مهاجرت به ویندوز هفت، آنها می توانند به یک محیط شبیه سازی شده مجازی با تمامی امکانات ویندوز XP دسترسی داشته باشند. تنها کافی است برنامه مورد نیاز را دانلود کنید تا از شر ناسازگاری برنامه های تحت XP با سیستم عامل جدید خلاص شوید. البته مهمترین خاصیت سیستم سازگاری ویندوز 7 نسبت به دیگر شبیه سازهای سیستم عامل در این است، که بدون نیاز به هیچ برنامه و یا پنجره اضافی، برنامه مورد نظرتان را در حالت سازگار با ویندوز XP اجرا کنید. همانطور که در تصویر می بینید برنامه ورد 2003 در محیط سازگار با ویندوز XP در حال کار است و ورد 2007 در محیط معمولی ویندوز 7 باز شده است.

 

تعداد زیادی تصاوير مختلف کارتونی هم به همراه نسخه جديد این سيستم عامل ارائه شده اند، که برخی از آنها را از طریق صفحه فلیکر ویندوز هفت می توانید ببينيد.

 

منبع

نظرات (66)Add Comment
0
نوشته شده توسط علی, April 26, 2009
از نارنجی بسیار ممنونم. خسته نباشید. فقط ای کاش شما هم تجربه ی خودتون رو با این ویندوز جدید برامون بازگو می کردید.
0
نوشته شده توسط من, April 26, 2009
همين؟!!! اين چيزا كه وي‍‍ژ‍گي هاي جديد يه اسباب بازي بود تا "سيستم عامل"!!! خداييش اين بيل گيتس گربه رو رنگ ميكنه جاي قناري ميفروشه!!!
0
نوشته شده توسط سنتری, April 26, 2009
ممنون خیلی خوب بود میشه واسه mak هم بیشتر توجه کنی
اونم خیلی چیزا واسه دیدن داره
0
نوشته شده توسط siavash, April 26, 2009
agha damet garm hamine ke 90% az bazao to dastesh dare ,har ke bamash bish barfash bishtar
0
نوشته شده توسط روزبه, April 26, 2009
خیلی مسخره ست ( در یک کلام )
0
نوشته شده توسط Mr.D, April 26, 2009
تجربه چه کوفتیه ؟
برو تو wikipedia امکانات win7 رو کامل بخون ، win7 یک سری امکانات و سرویسها را کمتر از ویستا و یک سری رو بیشتر داره....
0
نوشته شده توسط حسین کریمپور, April 26, 2009
به نظر من ارائه ویندوز 7 در حد اختراع ترانزیستور هست.
باور کنید از وقتی ویندوز 7 رو نصب کردم، حتی یه بار هم احتیاج نداشتم که به XP برگردم.با هیچ نرم افزاری به مشکل برنخوردم.اما در مورد ویستا اینطور نبود.
تا اینجا که هرچی کمبود توی XP بوده توی این ویندوز به بهترین نحو برطرف شده.
0
نوشته شده توسط Sina, April 26, 2009
Agha khasteh nabshid aghay man ke migi age mitoni khat coding hamin asbab bazi anjam bede bad bia sohbat mikonim :D
0
نوشته شده توسط M.m.D, April 26, 2009
وافعا جالبه ها ... از کاربرای حرفه ای بعیده واقعا....بزارید بیاد بعدا دربارش نظرات کارشناسی بدین....
اون دوستی که فرمودند شبیه اسباب بازیه....واقعا از نظر شما این امکانات شبیه اسباب بازیه؟؟؟؟
پس باید عرض کنم که محصولات Apple کلا اسباب بازین!!!
0
نوشته شده توسط علی, April 26, 2009
با امکان آخرش یعنی اجرای برنامه ها در محیط xp خیلی حال کردم، واقعا این قسمتو کم داشت!
0
نوشته شده توسط حميد گيوی, April 26, 2009
ممکنه من رو متحجر بناميد ولی من هنوز هم سيستم عاملی به پايداری همون DOS نديدم.
اگر خيلی هم "ويندوز-لازم" باشم ؛ ترجيح ميدهم با ويندوز 2000 کار کنم.
اولين باری که ويندوز xp رو ديدم اينجوری تعريفش کردم" ويندوز 2000 که با فلش خوشگلش کردن"
و حالا فکر ميکنم باز هم مايروسافت داره به قرطی بازی ادامه ميده نه توسعه سيستم عامل.
تمام قابليتهايي که به عنوان قابليتهای جديد سيستم عامل های XP , VISTA , 7 ... عنوان ميشود ؛ در همان ويندوز 2000 با يک سری اپليکيشن قابل انجام است.
0
نوشته شده توسط amir, April 26, 2009
man ke hamishe ba in khabaraye daghet misozam !x
0
نوشته شده توسط MAHAN, April 26, 2009
زياد كار شاقي نميكنه فيل كه هوا نكرده اگه توانست برج ميلاد اقايان را بسازه درسته (بلند ترين برج از نظر هزينه ساخت در جهان ) را بسازه درسته
0
نوشته شده توسط بهرام, April 26, 2009
با سلام - یک پرسش ؟
من در ویندوز xp یک vpn مجازی جهت اتصال به اینترنت درون سازمانی دارم ولی نتوانستم در ویندوز 7 آنرا راه اندازی کنم زیرا در هنگام ارتباط دائما بصورت ِDIal up میخواهد ارتباط را برقرار نماید در عین حالیکه ارتباط باید بصورت VPN fhan.
0
نوشته شده توسط milad, April 26, 2009
واقعا هیچ خبری بهتر از رها شدن از شر این ویندوز ویستا نیست.

www.9joo.com
نوجو مکانی است برای اطلاع از آخرین و تازه ترین اختراعات ونوآوریها در حوزه های مختلف
0
نوشته شده توسط mohammad reza, April 26, 2009
سلام
یکم خنده داره که به جای نقد منطقی و کارشناسی به این امکانات بگوییم اسباب بازی !!!
چرا شما فکر میکنید چیزی که اپل بسازه بهتر از ماکروسافت است؟
اینقدر فرافکنی نکنید .
0
نوشته شده توسط آرش, April 26, 2009
مردم عقلشون به چشمشونه.
بيچاره مايركوسافت گناهي نداره :دي
0
نوشته شده توسط احمد سمیعی, April 26, 2009
فکر نمیکنم شمایی که نه Mac استفاده کردید نه نسخه جدید Seven درست باشه که در مورد اون صحبت کنید
من از Mac و Vista استفاده کرده ام . اما ویستا به اندازه ای مشکل داشت که حتی با XP قابل مقایسه نبود . چه برسه به Mac
یکی از دلایلی که Microsoft هنوز روی ضعف های مدیریت RAM و گرافیک خودش کار نکرده . وجود محصولات دیگه اون هست . مثل Windows Server ! برای مثال Microsoft هیچ وفت تعداد Session های شبکه ویندوز PC خودشو به اندازهWindows Server نمیرسونه . پس همیشه این مشکل با کار با IP ها وجود خواهد داشت ... در واقع تعدد محصولات ویندوزی این شرکت باعث شده تا بشه مثل Option های L90 تو ایران خودرو ...

پس هیچ وقت منتظر این نباشید تا ویندوزی با سرعت Mac یا سرعت Linux Ubuntu داشته باشید. چون سیاست های تجاری اون باعث میشه این کار و انجام نده

در مورد Seven من از اون استفاده نکردم اما به گفته دوستان دیگه در همین حد که بسیاری از مشکلات ویستا در اون حل شده جای شکر است. حصوصا اینکه نسخه 64bit اون حتما از XP 64bit بهتر هست ...

در مورد این امکان جدید Media Player که روی اون بحث میکنید . نیاز به بحث نیست من زمانی که Mac Tiger داشتم اونو روی نرم افزار iTune داشتم ... آپشن خیلی کارآمدی ( نه برای ایران ) هست ...

من با وجود اینکه 95% کارهای خودم و روی ویندوز انجام میدم به شما در مورد اینکه هیچ وقت تا قبل از استفاده Leopard نمیتوانید قدرت عجیب اونو ببینید به شما اطمینان میدم
اما قدرت اصلی ویندوز در سلطه روی دنیای نرم افزار هست و من شخصا امیدوارم پیشرفت کنه در هر نسخه. چون به اون نیاز داریم

همیشه اخبار اونو دنبال میکنم

راستی خبر دارید که یک Exploit جدید برای Seven ساخته شده که این Exploit با استفاده از یک باگ روی Seven کنترل کامل سیستم عامل و به هکر میده ؟!

ادعا کردند این باگ Fix نشدنی هست ! ( یعنی با یک Path درست نخواهد شد .. )

اطلاعات بیشتر :
http://www.networkworld.com/news/2009/042309-researchers-show-how-to-take.html

خوش باشید
0
نوشته شده توسط mohammad reza, April 26, 2009
همه متظر هستند تا یک عیب از ماکروسافت گیر بیارن و تا نابودی کامل اونو سر ماکروسافت خراب کنند.
آقای سمیعی این نسخه ای که تا 5may قراره معرفی بشه نسخه کامل این ویندوز نیست و تا وقتی که نسخه کامل رسماً معرفی بشه چند ماهی وقت باقی است .
پس مطمئناً طبیعی است که در نسخه بتا یک سیستم عامل باگ های زیادی وجود داشته باشد .
هدف از ارائه نسخه های بتا هم همین است .
بحث داره کم کم به مقایسه mac با seven کشیده میشه که به نظرم بحث بی نتیجه ای است .
شما که عاشقانه طرفدار اپل و محصولات ناب این شرکت نظیر لئوپارد هستید پس نیازی ندارید که به این سیستم عامل مبتدی ماکروسافت روی آورید .
من هم linux ubuntu را سریعتر از ویستا میدانم .
اوبونتو یک سیستم عامل سریع با امنیت عالی است اما تفاوتهای بسیار زیادی با سون دارد حتی نسخه 9.04 آن که چند روز پیش ارائه شد .
شاید مقایسه mac با ubuntu با توجه به هسته دو سیستم عامل کاری عاقلانه تر باشد .
پیروز باشید
0
نوشته شده توسط علی, April 26, 2009
آقای احمد سمیعی خیلی ممنون. نظرتون جالب بود.
0
نوشته شده توسط farhads, April 26, 2009
be nazare man hamon xp az hamashon behtare
adam gij misheeeeeeeeeeee

0
نوشته شده توسط احمد سمیعی, April 26, 2009
mohammad reza
هیچ کس منتظر شکست اون نیست. همه منتظر بهبود اون هستند . وقتی شما اشتباهاتی و انجام میدی . همیشه انتقاد از شما خواهد شد و باید منتظر اون باشید.
من به اندازه شما امیدوارم سون محصول خوبی باشه . چون کاربر ویندوز هستم و به اون نیاز دارم. حل مشکلات اون مشکلات من و هم به عنوان یک کاربر کم میکنه ...

اینکه انتقاد از این شرکت همیشه بیشتر بوده به این دلیل هست که کاربران بیشتری داره! همه انتظار دارند کمی دید تجاری خودشو کم کنه و به فکر کاربران هم باشه . البته در نهایت مجبور به این کار هست . چون با وجود این پیشرفت روزافزون در Ubuntu که تازه در کامپیوتر های خانگی آمده . حتما تا چند سال دیگه انقدر قدرت میگیره که تحدیدی برای ویندوز میشه ...

دید اقتصادی مایکروسافت بیش از حد شده. چندین ساله که محصولات اون پر از مشکله ، برخلاف شرکت های دیگه !
برای مثال Internet Explorer تنها Browser که همیشه مشکل داره و با تمام مرورگر های دیگه ساز مخالف میزنه ! برای هر نسخه اون یک Fix باید روی وبسایت باشه . تصور کنید اگر به همین شکل تا نسخه N پیش بره ...

اگر قصد تخریب Seven و داشتند حتما باگی که در کامنت قبلی لینک کردم پس از ارائه نسخه اصلی اون منتشر میشد

من و شما 1500 تومان ویستا تهیه کردیم و نگران مشکلات اون نستیم ! کسی که هزینه واقعی اونو داده حتما از اون انتظار داره. اگر شما یک LCD بگیرید که مشکل داره چه حسی پیدا میکنید ؟
فقط کافیه کمی منطقی باشید تا به کاربران ویندوز حق بدید ..

موفق باشید

0
نوشته شده توسط mohammad reza, April 27, 2009
آقای سمیعی تا حد زیادی با حرف های شما موافقم جون من هم انسان منطقی ای هستم.
مطمئناً هیچ شرکتی دوست ندارد روزی محصولاتش تا حدی نزول کند که مصرف کنندگان خود را از دست بدهد.
ubuntu یک سیستم عامل رایگان است که مطمئناً کاربران زیادی دارد من هم یک نسخه از آن را دارم و همیشه آخرین نسخه از آن را بر روی کامپیوتر خود به روز میکنم اما باز هم نمیشود این سیستم عامل را با ویندوز یا حتی مکینتاش و یا حتی محصول هم رده ی خود نظیر فدورا مقایسه کرد چون از هسته با هم متفاوت هستند.
شاید اگر ماکروسافت از روز اول سیستم عامل های خود را بر پایه ی هسته یونیکس عرضه میکرد امروز مشکلات کمتری داشت.
ماکروسافت سعی کرده نوآوری داشته باشد و این امر بزرگترین مشکل این شرکت است تا حدی که جدیداً مجبور شده IE را از نو با هسته ای شبیه به ویندوز طراحی کند نه یک اپلیکیشن !
اما چیزی که مشخص است ماکروسافت تمامی محصولات خود را برای همه ی مردم ارائه کرده بر خلاف اپل که همیشه کاربران خود را مجبور کرده که برای خرید مکینتاش حتماً باید mac book یا imac های این شرکت را خریداری کنند.
مطمئن باشید اگر اپل مکینتاش را برای استفاده بر روی تمام سیستم ها عرضه میکرد امروزه هم طرفداران و نقص های بیشتری داشت .
اگر روزی این کار را به طور رسمی انجام دهد من نیز با هیجان این سیستم عامل را خریداری میکنم.
و در آخر باید عرض کنم که من هم به نوعی از مصرف کنندگان ویندوز اصل ماکروسافت هستم و از این که پولی بیشتر برای خرید لب تاپ همراه با ویندوز اورجینال ویستا داده ام کمی ناراحت هستم .
ویستا یک فاجعه برای ماکروسافت بود و همین امر باعث شد تا شرکت های دیگر به خود جرات ارائه سیستم عاملی را در مقابل ماکروسافت بدهند .
پیروز و سربلند باشید
0
نوشته شده توسط علی, April 27, 2009
از آقایون خواهش می کنم یه راهنمایی بکنن. همون طور که اکس پی روی رایانه های مک نصب می شه, این ویندوز سون هم نصب می شه یا نه؟ لطف می کنید. خیلی ممنون.
0
نوشته شده توسط پژمان, April 27, 2009
کجای ویستا فاجعه بود ؟ حداقل به نظر من کخ هزار برابر از xp بهتره ، من تابحال 6 ماه است که سیستمم را شاتدان و یا ریستارت نکرده ام : فقط اسلیپ و هایبرنیت و حدود 15 گیگابایت نرم افزار معماری روش نصب است

البته من حرفه ای ویندوز را بلدم و کلی از سرویس های به معنای واقعی "بیجود" اش را خاموش کرده و نیز uac آن را .... و گر نه برای کسی که تازه کار است و از سیستم عامل نمیداند واقا ویستا چیز بیخودی است

کلی از رم را با سرویسهای الکی پر میکند ....



به امید روزی که مک مثل ویندوز روی همه پیسیها نصب شود
البته یکی از علتهای اصلی اصلی سرعت مک سخت افزار و نرم افزار و درایورهای یکپارچه آن است و هکینتاش را ببینید ....
مک حرف ندارد
ویستا هم (برای من) بسیار عالی بوده (مطمئنم حال بقیه را به هم زده است)
ولی xp بسیار مرا اذیت کرد

7 به عنوال سیستم عامل عالی عمل کرده (فقط یک عیب دارد : گرافیک و رنگ بندی یکنواخت آبی ، مثلا در مدیا پلیرش چه میشد مثل 11 از ترکیب آبی و سیاه استفاده میشد ؟ به جای آبی یکنواخت)
0
نوشته شده توسط پژمان, April 27, 2009
چی ؟ کیگفته روی مک نصب نمیشه ؟ leoparad یکی از ویژگیهاش همین ویندوز نصب شدن روش است عزیز
0
نوشته شده توسط پژمان, April 27, 2009
به نضر من ما از این به بعد یک ناکروسافت خیلی خیلی بهتر خواهیم دید چون یه ریس خیلی بهتر و آدم تر تو بخش نرم افزاراش اومده : ie8 رو با ie7 مقایسه کنید ...ک
اینو یادتون باشه : تا همین چنذ وقت پیش گیتس رئیس بخش سیستم امل و نرم فزار ها در میکروسافت بود و گند هایی را به بار آورد که نظیر نداشت ...
الان اما بلاخره یک عدد آدم حسابی جای ایشون رو گرفته

راستی این یکی دو ساله احساس نمیکنید نارضایتی از ماکروسافت کمتر شده ؟ کلا میگما ... فقط ویندوز تیست منضورم
0
نوشته شده توسط تبلیغات, April 27, 2009
فقط کافیه یک لحظه دنیای کامپیوتر رو بدون ویندوز تجسم کنید مخصوصا اونموقع که همتون میندوز 98 استفاده می کرید و هیچ سیستم عامل دیگه ای اونقدر بهتون سرویس نمی داد. بعد انقدر نظرات منفی بدید.
واقعا که شما مخالفین بی انصاف ترین کاربران دنیایید.
خب نصب نکنید. من خودم به بیل گیتس می گم که ناراحت نشه
0
نوشته شده توسط علیرضا, April 27, 2009
نقل قول "

راستی خبر دارید که یک Exploit جدید برای Seven ساخته شده که این Exploit با استفاده از یک باگ روی Seven کنترل کامل سیستم عامل و به هکر میده ؟!

ادعا کردند این باگ Fix نشدنی هست ! ( یعنی با یک Path درست نخواهد شد .. )


"

شاید منظور دوستمون Patch هست!
0
نوشته شده توسط نوید, April 27, 2009
اون دوستی که گفته بودن ویندوز7 با هیچ نرم افزاری مشکل نداره باید بگم با virtual clone drive مشکل داره.!
0
نوشته شده توسط احمد سمیعی, April 27, 2009
اگر نارنجی فونت ویرایشگر نظر دهی و مثل فونت خود نظرات قرار بده . اشتباهات تایپی هم کمتر میشه !
در resolution بالا که به ضحمت میشه اشتباهات و تشخیص داد

نظرات همه یکی در میون اشتباه تایپی داره !
0
نوشته شده توسط مهرداد, April 27, 2009
از نسخه بتا راضی نبودم
0
نوشته شده توسط روزبه, April 27, 2009
منم با نظر آقای صمیعی کاملا موافقم
به نظر من ویندوز میلیون ها مشکل داره ولی مک تنها 2 مشکل داره
یکی اینکه فعلا ( به فعلا دقت کنید ) رو تمام سیستم ها جواب نمی ده
دوم اینکه برخی از نرم افزار های مهندی مثل auto cad و sapp براش نیومده
همین

0
نوشته شده توسط faramarz, April 27, 2009
ایرانی جماعتو بذار فقط ساز مخالف بزنن و قمپز در کنن
یه دنیا داره ویندوز 7 رو تایید می کنه اونوقت آقایون می گن اسباب بازی
در مقایسه با چی اسباب بازیه؟
یه ذره منطقی تر برخورد کنید
0
نوشته شده توسط پژمان, April 27, 2009
خب عزیز جان دقیقا همین دوتایی که گفتی ، دنیاییمد برا خودشون . من که بدون اتوکد و تریدی مکس فلج هستم
0
نوشته شده توسط نوید, April 27, 2009
انصافا ویندوز ایکس پی با سرویس پک سه چه مشکلی داره؟
من دیگه ویندوز خودم را عوض نمی کنم
با همین سیستم تا آخر عمر راحتم
گور پدر مایکروسافت
من دیگه پول به این مفتخور ها نمی دم
نوآوری باید توش تغییر باشه نه جنگولک بازی و گرافیک و مشغول کردن رم و سی پی یو
0
نوشته شده توسط یک کاربر ویندوز, April 27, 2009
واقعا در مورد نطر برخی از دوستان آدم نمیدونه چی بگه!
بعضی دوستان انگار به خون بیل گیتس یا استیو جابز تشنن! و چشماشون رو بستن و یه چاقو هم دستشونه!!!

مثلا آقا نوید که مایکروسافت رو مفتخور خوندن و توی ویندوز ویستا و سون هیچ چیزی به غیز از جنگولک بازی نندیدن! حرفی بزنید که حتی یک لحظه بشه روش فکر کرد! نه اینکه مثلا "تا آخر عمر از سرویس پک 3 اکس پی استفاده میکنم!!!"
یا آقا روزبه که گفتن ویندوز میلیونها مشکل داره!!
یا دوستانی که ویندوز رو اسباب بازی میخونن!
دوستان شما اختیار دارید که هر سیستم عاملی رو که دوست دارید استفاده کنید و ضروری نیست که بر پدر مادر سیستم عاملی فحش بدید!

من خودم تا به امروز همیشه از آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت استفاده کردم و تمامی دوران راضی بودم.
0
نوشته شده توسط سجاد, April 27, 2009
البته نظر این دوست بالا سری هم جالب بود
اول پیشنهاد کردن همه چیز رو قطعی نگیم مثلا نگیم تا آخر عمر از سرویس پک 3 XP استفاده میکنم ولی آخرش گفتن که : من خودم تا به امروز همیشه از آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت استفاده کردم و "تمامی دوران" راضی بودم.!!!
0
نوشته شده توسط یک کاربر ویندوز, April 27, 2009
خب درست گفتم دیگه!
تمامی دورانی که استفاده کردم رو گفتم. خوبه گفتم تا به امروز! من پیش بینی آینده رو نمیکنم. چون چیزی رو استفاده میکنم که به نظرم بهتره و خب از الان هم نمیشه گفت چی بهتر خواهد بود.
اگر آینده رومیخواستم بگم میگفتم تمامی دوران راضی خواهم بود!
0
نوشته شده توسط navid, April 28, 2009
آقا سون سون راه ندازید تو رو خدا!‌همین سونی که ازش حرف می‌زنید زد ۴۰۰ گیگ از هارد ما رو فرمت کرد! می‌فهمید ۴۰۰ گیگ ! و این رو اصلا نمی شه توجیح کرد و ما نیم تونیم بگین چون نسخه آزمایشی بوده پس مشکلی نیست!‌بابا من به سون ۲۰ گیگ پارتیشن اختصاص می‌دم!‌چه دلیلی داره بیاد ۴۰۰ گیگ پارتیشن کناریش رو پاک کنه!؟‌ ها ؟‌چه ربطی داره!؟‌ این به کنار . دقیقا عادت کردم!‌وقتی دو بار می رم و درایور مودمم رو (که نمی‌شناسه)‌رو نصب کنم ،‌چی جلوی چشام سبز می‌‌شه؟!‌ صفحه مرگ وبعد کامپیوتر خاموش می‌شه!‌حیف که موبایل ندارم از این صحنه‌ها فیلم بگیرم!‌حیف ..
0
نوشته شده توسط آژاکس , April 28, 2009
دوستان ، ویستا خیلی قوی است و گلا قابل مقایسه با اکس پی نیست . حداقل 11 تکنولوژی جدید در خود دارد که حتی 2000 هم ندارد . ولی باید دید خود را نسبت به سیستم عامل عوض کنید ، لیکن اگر ویستا ندارید مستقیما به 7 بروید ، 7 دقیقا ویستا یی است که بخاطر شکایتهای بسیار کاربران ، تعمیر و تصحیح شده .
0
نوشته شده توسط آژاکس , April 28, 2009
ضمنا دوستان دیگر نمیتوانند تا آخر عمر از xp استفاده کنند چون دیگر مابکروسافت آنرا پشتیبانی نمیکند . xp مثل win3.11 در اوج محبوبیت کنار میرود . ما همه مجبوریم با ساز مایکروسافت هماهنگ باشیم .
0
نوشته شده توسط یک کاربر قدیمی رایانه, April 28, 2009
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
با احترام به نظرات کلیه دوستان؛ باید عرض کنم گذشته از برخی ایرادات ویندوز Vista و گرافیک نسبتاً بالای آن؛ در کل ویندوز Vista چه از حیث امکانات و چه از نظر امنیت و قدرت با ویندوز XP قابل مقایسه نیست، ضمناً در ویندوز 7 برخی ایرادات ویندوز Vista رفع شده و نیز برخی از امکانات آن حذف شده و همچنین امکانات جدیدتری به آن اضافه شده است.
در پایان باید عرض کنم دوستان نباید متحجّرانه و متعصّبانه چه از ویندوز XP یا Vista و یا 7 دفاع کنند. بلکه باید به صورت منطقی و علمی درباره ی آن ها داوری کرد. هر کدام نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند. و اگر کسی رفتار متعصبانه داشته باشد، شکست خواهد خورد.
(پیشنهاد بنده به دوستان این است که تا ارائه ی نسخه ی نهایی ویندوز 7 از ویندوز قدرتمند Vista استفاده نمایند.)
با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان
0
نوشته شده توسط xxx, April 28, 2009
من که چون هنوز نسخه نهاییش نیومده نظری ندارم.
هر وقت اوومد 1000 تومان نسخه کرک شدش رو میخرم و استفاده میکنم. ولی در مورد ویستا میشه گفت که بجز پیچش بی فایده تنظیمات شبکش ویندوز خوبی هست و از xp بهتره با اینکه امکانات خاصی بیشتر از xp نداره ولی لا اقلش اینه که هنگ درش معنی نداره و بسیار پر قدرت تر عمل میکنه و خوشکل تره و نظر من اینه که seven آبی نمیمونه.در مورد فضای dos هم بگم که یک حس نوستالوژیکی داره که انبوه خاطرات و خرابکاریهایی که انجام میدادیم رو به همراه داره و الان شده یه خاطره و بس.xp هم به نظرم تبدیل میشه به یه خاطره خوب در ذهن ها که هنوزم بعد از 8 سال در حال قدرت نمائیه و کار برانش رو با میلیون ها نرم افزاری که براش ساخته شده فیض مادی و معنوی میده.
0
نوشته شده توسط پویان , April 28, 2009
واقعا من تو کار ما ایرانی ها موندم یکی از عادت های بسیار زشت و مذموم ما ابرانی ها اینه که بدون اینکه خودمون چیزی رو تجربه کرده باشیم با تعریف یک نفر یا گله یک نفر از یک چیز یا یک وسیله دنبال حرف اون فرد رو می گیریم و فقط سری به علامت تصدیق تکون می دیم .اتفاقا یکی از چیزهایی که این عادت ما بسیار در حق اون بی انصافی کرده ویندوز ویستاست به خدا قسم در این دو سالی که دارم از ویندوز ویستا استفاده می کنم به هیچ کدوم از مشکلاتی که افراد مختلف می گفتند برنخوردم از هر لحاظی که بگید این ویندوز خوب عمل کرده چه از لحاظ ساپورت نرم افزاری(من در این دو سال تمام نرم افزارهامو اعم از تخصصی و غیر تخصصی نصب کردم) چه از لحاظ گرافیکی چه از لحاظ کارایی روزمره که من به جرئت می تونم بگم تعداد دفعاتی که این ویندوز هنگ کرده به مراتب کمتر از xp هست و تازه در بیش از نود درصد مواقع اصلا کار به ریستارت کردن و این گونه مسائل نمی کشه. از لحاظ امنیتی هم با اینکه adsl دارم و ساعت های بسیاری از روز رو در سایتهای مختلف اینترنتی می گذرونم تا به حال خبری نبوده.مگه ما کاربرای معمولی کامپیوتر که حدود 80 درصد کل کاربران کامپیوتر رو تشکیل می دیم از یه سیستم عامل چه توقعی داریم؟.
خواهش می کنم دست از این حرف های صد من یه غاز ویستا فاجعه بود و مایکروسافت شکست خورد و ... این قبیل مزخرفات بردارید.یعنی توی کاربر معمولی ،توی برنامه نویس از برنامه نویس های مایکروسافت بیشتر می فهمی که تصمیم اونها مبنی بر انتشار ویستا رو نکوهش می کنی؟جواب این سوال به طور مشخصی نه هست و اگه کسی می گه که آره یا خیلی به خودش می نازه یا خیلی به خودش می نازه!
حالا هم که مایکروسافت می خواد ویندوز 7 رو معرفی کنه یه سری از همون جماعت سر جنبان ویه چند نفر اوبونتویی (که هنوز سیستم عامل مورد حمایتشون نمی تونه با مودم اکسترنال کار کنه)کورکورانه مایکروسافت و نکوهش می کنند.
نمی دونم عزیزان کاربر سایت چند ساله کامپیوتر دارند اما اگه بالای هفت هشت سال باشه این افرادو موقعی که ویندوز xpاومده بود هم به خاطر می یارند.
0
نوشته شده توسط فرهاد, April 29, 2009
سلام
دوستان من الا تقريبا 5 سال ميشه كاربر لينوكس هستم . و تقريبا به لينوكس مسلطم ولي ببينيد يكي از ارزو هاي من اينه كه لينوكس هم يك روزي يك ميز كار در حد و اندازه ويندوز 98 داشته باشه !! شما واقعا ميز كار اوبونتو رو با ويندوز ويستا و 7 مقايسه ميكنيد !!!
اوبونتو رو يه عده بدون هيچ تفكر در رنگ بندي و ... همينطوري ميدن بيرون! ولي ويندوز انصافا روش كار ميشه !!
اوبونتو فقط از دور خوبه . اما اگه 1 ساعت باهاش كار بكنيد ميفهميد كه با يك محصول كاملا غير استاندارد كار ميكنيد و من خودم 1% هم بهش اطمينان ندارم كه مثلا فايلهام رو بزارم تو دسكتاپ اوبونتو و انتظار داشته باشم ديگه اون فايلها رو ميبينم ! چون ميبيني يهو بالا نيومد !!
البته من با اين حرفام نميخوام بر ضد لينوكس حرف بزنم ! لينوكس جدا از اوبونتو و فدورا هست . اينا فقط دسكتاپ براي لينوكس هستند ...
در مورد مك هم بگم كه كلا چيز عاليي هست اما فقط براي امريكايي و اروپايي جماعت ...
0
نوشته شده توسط فرهاد, April 29, 2009
در ضمن اينو بهتون قول ميدم هيچ جاي دنيا اينطوري بر ضد ويندوز حرف نميزنن ! به خدا من كه خشكم ميزنه وقتي اين چيزا رو ميبينم ...
ميدونيد چرا ؟! چون داريم مفتي استفاده ميكنيم ...
اگه 700 دلار پاي ويستا ميدادين يه كم بهتر حرف ميزدين . توجه كنيد ما ايراني ها يك نرم افزار خوب رو به بشريت ارايه نداديم اون وقت ...
باور كنيد از اين جهت هيچ جا مثل ايران نيست
حالم بهم ميخوره ...
 
0
نوشته شده توسط hamrah, April 29, 2009
سلام
من دو ماه میشه با نسخه ازمایشی ویندوز 7 کار میکنم اگر کسی با این ویندوز کار کنه ترجیح میده به تمام ویندوزها.تجربه خوبی بود که ادامه میدم حتما.

0
نوشته شده توسط vahab, April 29, 2009
hamin?!in hame hayahoo faghat hamin
0
نوشته شده توسط احمد سمیعی, April 29, 2009
پویان،
من نمیدونم شما چه منطق عجیبی دارید ! با اینکه خود مایکروسافت اعلام کرده در مورد ویستا شکست خورده و سیستم عامل جدید و با هسته ای متفاوت عرضه کرده شما میگید ویستا مشکلی نداشت ؟ شما احتمالا کاربر عادی ویستا بودید و برنامه های سنگین و حرفه ای روی اون اجرا نکردید تا مشکلات خنده دار اونو ببینید.
این مسئله ایست که همه به اون اعتراف کردند و بحث حالا سر این هست که آیا سون محصول خوبیست یا خیر ..
گرون ترین نسخه ویستا از نظر سرعت و Performance با سیستم عامل های حتی ارزون تر خودش برابری نداشت
شما حاضری هزینه ای بابت یک LCD 22 اینچ بدی و شاهد مشکلات اون بدون اینکه اقدامی کنی باشی ؟! هیچ کس نیست
در مورد اینکه ویستا مشکلات زیادی داشت خود مایکروسافت هم هم عقیده بود .
بحث امروز سون هست که امیدواریم مشکلات قبلی و نیاز کاربران و بر طرف کرده باشه

خوشبختانه کاربرانی که سون آزمایشی و تا اینجا تجربه کردن از اون راضی بودن.
0
نوشته شده توسط حمید, April 30, 2009
در جواب اقای فرهاد باید بگم که چرا حرف بی پایه و اساس میزنید
من ۸ ماه هست که از اوبونتو دارم استفاده میکنم ولی نه شده که یهو بالا نیاد و نه محیط کاربرش زشته
دوستان فقط کافیه که یه جستجوی تصویری به نام KDE 4.2 توی گوگل بزنند تا به حقیقت برسند

تازه توی این مدت نه از ویروس خبری بوده و نه از کرش
من که از اوبونتو دارم لذت می برم

پس برای بالا بردن چیزی سعی نکنید طرف مقابلش رو بکوبید
که باعث نتیجه معکوس میشه

ممنون
0
نوشته شده توسط mohammad reza, April 30, 2009
سلام به دوستان
اوبونتو یک سیستم عامل لینوکسی خوب و رایگان است که میتواند کاربران زیادی را راضی کند ولی نسبت به فدورا که محصول red hat است و پولی سبکتر و آسانتر است پس برای کاربران معمولی و نیمه حرفه ای بسیار مناسب است .
اما نکته ای که کاملاً آشکار است ، اینکه با سون و حتی ویستا تفاوتهای بسیار زیادی دارد که باز هم کفه ی ترازو به سمت ماکروسافت است و این یک امر طبیعی است ، چون محصولات ماکروسافت پولی است ( البته به جز ایران ) ولی محصولات موسسه موزیلا که اوبونتو و فایر فاکس از مهمترین محصولات آن هستند رایگان و open source هستند.
پس هرچه قدر پول بدهی همونقدر آش میخوری
در کل باید گفت اوبونتو با این که رایگان است اما یک پروژه موفق بوده که روز به روز در حال کامل شدن است و شاید روزی با مکینتاش و ویندوز به مقابله جدی برخیزد .
هر کس سلیقه ای داردو کاربرد افراد و توقع آنها از یک سیستم عامل متفاوت است پس خواهشاً به مجادله ی سلیقه ای نپردازید !
موفق و پیروز باشید و فقط در انتظار سون باشید
0
نوشته شده توسط Maziar, April 30, 2009
سلام
خسته شدم ولی همشو خوندم...جالب اینجاست تو این 52 نظر به هیچ نتیجه ای نمیرسی.هر کی اون یکی رو سر کوب کرده.
0
نوشته شده توسط فرساد, April 30, 2009
دست و پا های بی خودی ماکروسافت رو ببین ! شما مطمئن باشید کرنل ویتدوز هنوز خیلی باگ داره !
زنده باد لینوکس !
0
نوشته شده توسط abolfazlx, May 01, 2009
اوبونتو یک سیستم عامل لینوکسی خوب و رایگان است که میتواند کاربران زیادی را راضی کند ولی نسبت به فدورا که محصول red hat است و پولی سبکتر و آسانتر است پس برای کاربران معمولی و نیمه حرفه ای بسیار مناسب است .
دوست من اشتباه نگید هم فدورا هم او بو نتو رایگان هستند .

ویندوز سیستم عامل خوبی است اما چند دلیل بد بودن دارد.
1 کد بسته است و دارای قوانین کپی رایت که اگر قوانین کپی را یت ویندوز را میخواندید از ویندوز اینجوری دفاع نمیکردید.

2 ساختار ویندوز طوری است که به راحتی میتواند ویروس بگیرد و سیستم عامل امنی نیست اگر مایکروسافت 1 باگ در ان پیدا کند حداقل 1 ماه طول میکشه برای باگ وصله درست کنند.

3 سیتم عامل ویندوز ساده است و اکثر کسانی که با کامپیوتر کار میکندند مبتدی هستند. به خاطر همین

................................................

1لینوکس ازداد است

2لینوکس به این راحتی ها نه هیک نه ویروس نه تروجا نه کرم نه......میگیرد.

3محیط گرافیکی جذابتری نسبت به ویندوز دارد.

4 با ویندوز هر کاری که میکنید با لینوس هم ان کار را میتوانید بکنید.{البته اگر از دیال اپ استفاده نمیکنید.

0
نوشته شده توسط پاشا, May 02, 2009
رابط کاربری windows 7 اصلا قابل مقایسه با سیستم عامل های دیگه نیست من خودم از windows vista ارجینال استفاده میکنم تا حالا هم مشکلی باهاش نداشتم هر کسی یه سلیقه ای داره ولی من از وقتی seven رو نصب کردم دیگه نتونستم ازش دل بکنم البته نه vista نه seven به راحتی ویروسی نمیشه در ضمن بسیار خوشگلتر از سیستم عاملهای دیگه هستن به خصوص seven (نظر شخصی منه)
0
نوشته شده توسط Lrevo, May 02, 2009
واااااااااااااای چه امکانات باور نکردنی!! حیرت آور واقعا!!! بیلی جان کم کم باید جمع کنی شرکت رو بابام جان فقط لینوکس اوبونتو
0
نوشته شده توسط مجتبي, May 03, 2009
اززمانى كه ويستا سرويس پك ١اومدديگه بي خيال ايكس پي(ويندوز باگرافيك كارتوني،به هيچ ويروسي نه نميگفت،كافي بوديه بازي با گرافيك مثل فيفا٠٩ روباويستابازي ميكردين بعد باXP!مي فهميديد علاوه بر محيط كارتوني بازيها هم توش كارتوني ان!
كلي اشتباهات!مثلا حضورcutوRENADMEدركليك راست داخل سيدي رام و...
اما ويستا كندبودروي رم٢وCPU٥٠٠٠مابازهم فكر بازگشت به ايكس پي آزار دهنده بود!
تاديروز7RCنصب كردم محيط رويايي سرعت وحشتناك باعث شد ازديدنVISTA SP2بىتفاوت باشم...
0
نوشته شده توسط رضا, May 07, 2009
7 عالی است. ولی با کاسپرسکی ورژن 7 مشکل دارد.
0
نوشته شده توسط غلی, June 20, 2009
سلام





bye !
0
نوشته شده توسط akbar, July 30, 2009
من ویندوز سون نصب کردم همه چیز عالی پیش میره فقط مشکل نصب کارت تی وی(7130فیلیپس)دارم نمی دونم چرا نصب نمیشه لطفا راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
0
نوشته شده توسط amiri, October 08, 2009
با سلام یکی از مواردی که بنده درویندوز 7 مشاهده کردم این است که صفحات اینترنیتی ذخیره شده با این ویندوز با ویندوز ایکس پی باز نمیشوند اما بر عکس یعنی صفحات ذخیره شده با ایکس پی با ویندوز 7 براحتی باز میشوند . لطفا" چنانچه در این مورد راهنما یی ام فرما یید ممنون میشوم
0
نوشته شده توسط SJJ, November 15, 2009
SJJ TEST
0
نوشته شده توسط چکانت, December 22, 2009
نر در باره ویندوسها خوب است
0
نوشته شده توسط چکانت, December 22, 2009
ولی من از وقتی seven رو نصب کردم دیگه نتونستم ازش دل بکنم البته نه vista نه seven به راحتی ویروسی نمیش شما وقتي به يك فايل نگاه مي كنيد، به صرف اين اكثر سيستم عامل ها از پسوندها براي شناسايي نوع عملياتي كهبرخي ديگر از سيستم عامل ها مانند آميگاداس با اسكن نمودن محتويات فايل است،


سیرنگ 3212199
0
نوشته شده توسط Monster, December 30, 2009
سلام
ایرادی که به سون دارم اینکه اکثر برنامه هایی که در اکس پی نصب میشه در سون و ویستا نصب نمیشه و از این بابت ازار دهنده است.ولی از لحاظ کاربردی بهتر از ویندوزهای قبلیه و لینوکس و...

نظر بدهید
کوچک تر | بزرگتر

busy
   
 

نارنجی توسط سرورهای قدرتمند مامبو سرور دات بیز پشتیبانی میشود

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ذکر مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام منبع و درج لینک مجاز است. ذکر مطالب نارنجی در رسانه های چاپی تنها با کسب اجازه قبلی مجاز است

© 2007 - 2009 Narenji.ir