جستجو در نارنجی

تیم نارنجی

سردبیر: علی اصغر هنرمند

Email | Twitter | FF | FaceBook

 

دبیر ارشد: مرضیه موسی زاده

Email

 

دبیر همکار: عباس واحدی

Email | Twitter | FaceBook

 

نویسنده: جادی

Email | Blog | Twitter | FaceBook  
 

نویسنده: امیر صادقپور

Email | Twitter | FaceBook

سوالات رایج - FAQ

اگر جزو ارائه کنندگان کالا و گجت ها در ایران هستید و می خواهید تا کالا هایتان را در نارنجی معرفی کنید - اگر میخواهید با نارنجی بیشتر آشنا شوید و یا اگر میخواهید که در نارنجی مطلب بنویسید میتوانید اطلاعات لازم را در اینجا پیدا کنید
ادامه مطلب...

عضویت ایمیلی

جهت عضویت ایمیلی دریافت مطالب
آدرس ایمیل خود را وارد کنید

Delivered by FeedBurner

گجت درست میکنید ؟

اختراعات و ابداعات خود را در نارنجی معرفی کنید. اشخاص زیادی به صورت شخصی و یا گروهی به ساختن گجت ها و ابزارهای مختلف مشغولند. از ربات ها و دستگاه های پیچیده گرفته تا وسایل تفریح و سرگرمی ساده. اگر شما هم جزو سازندگان چنین گجت هایی هستید میتوانید که اختراعات و ساخته های خود را به صورت رایگان در نارنجی معرفی کنید تا دیگران بیشتر با کارهای شما آشنا بشوند.
ادامه مطلب...

توصیه نارنجی

خبر خوان ها و فید
RSS Feed Icon RSS یا ( Really Simple Syndication ) شيوه ای ساده است که به شما امکان می دهد به طور خودکار تازه ترين اخبار و اطلاعات موجود در سايت ها و وبلاگ ها را دريافت کنيد. با اضافه کردن آدرس فایل به برنامه خبر خوان میتوانید از طریق آن از آخرین مطالب با خبر شوید و آنها را مطالعه کنید.

نارنجی کجاست ؟

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

همین الان نارنجی را به خبرخوان خود اضافه کنید 
اشتراک مطالب از طريق فيد


 
فيد چيست؟

Banner

 





Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
Powered By Joomla!
Nrenji.ir
طرح ساخت بلندترین پل دنیا
Written by Amir Sadeghpour   
Monday, 28 September 2009 00:00

Bahrain-Qatar_Causeway.jpg

این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کيلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کيلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد.

 

در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام «گذرگاه دوستی بحرین و قطر» نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.

 

پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد.

 

هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.

 

منبع

نظرات (65)Add Comment
0
نوشته شده توسط يه انسان, September 28, 2009
چه سازه عظيمي ميشه!!!!!!!
--------------------------------
ارزانترين لب تاپ ها را از ما بخواهيد.
http://mbs-system.ir
0
نوشته شده توسط mohammad reza, September 28, 2009
این عربها عجب پولهایی خرج میکنند .
0
نوشته شده توسط الفتی الاهوازی, September 28, 2009
خلیجی که دور تا دور اون عرب باشد . خلیج عربیه .اما من یه پیشنهاد منصفانه دارم . اسمش رو بذاریم خلیج اسلامی .
0
نوشته شده توسط مجید, September 28, 2009
الفتی الاهوازی
شما پیشنهادت رو واسه خودت نگه دار

-------------

یکی 2 سال عوارض بگیرن راحت هزینش در میاد
0
نوشته شده توسط parisan, September 28, 2009
sjjخودتو کنترل کن
من که چیزی ندیدم.آخه اصلا رو عکس اصلی کلیک نمی شه ؟-:
شایدم نارنجی تا الان به خواهش شما عمل کرده و پاکش کرده..

چون پروژش عربیه فکر نکنم به عمر ماها قد بده حاصلشو ببینیم D:
راستی امید این سایت شما چرا هیچوقت نمی آدددددددددد؟؟!
0
نوشته شده توسط امید, September 28, 2009
نارنجی نداشتیم از این کارا
داشتیم ؟!!!
0
نوشته شده توسط ali, September 28, 2009
به نظر من این بزرگترین خیانته که خلیج فارسو که از 2000 سال پیش خلیج فارس بوده با اسم دینی که اجنبیه و ما هیچی جز بدبختی ازش ندیدیم عوض کنیم
0
نوشته شده توسط reza, September 28, 2009
خلیج فارس .
خیلی عالیه ok
0
نوشته شده توسط Ali, September 28, 2009
من با خلیج پارس بیشتر موافق هستم چون فارس معرب پارس است و بهتر است پارسی را پاس بداریم .
تا ابد تو را پارس نامم ای خلیج همیشه پارسی
0
نوشته شده توسط احمد سمیعی, September 28, 2009
در مورد DAconnect مطلب ارائه بدید
لینک در همین مورد :
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1168764391786

0
نوشته شده توسط حسين, September 28, 2009
ايول... واقعا به اينا ميگن مهندس عمران... بيا و ببين اين ملت ما رو و مهندساي مارو... .
0
نوشته شده توسط محمدرضا, September 28, 2009
خلیج فارس تا ابد فارس خواهد ماند!
این که مسئولین بی کفایتی داریم که
دربرابر این حق خوری بزرگ تاریخی!!!!!
سکوت کردند و مانند همیشه مال این حرفا
نیستند که از ارزش هامون دفاع کنند دلیل
نمیشه که ما بیخیال بشیم! آره امارات و قطر
و بحرین و هر ننه قمر دیگه ای دارن به سرعت
پیشرفت میکنند چون فهمیدن ماها خوابمون سنگینه
ولی من فکر میکنم صبح امید نزدیکه و بزودی حقمون
رو از همه ی این شکم گنده های بی مصرف خواهیم
گرفت! دوستان تکبیر مرحمت بفرمایند! :دی
0
نوشته شده توسط مهران, September 28, 2009
می گم بعد از افتتاح پل ، اگه خواستن جشن بگیرن، به جاش بیان این قاطر شهری مشهد رو راه بندازند.
مثل بعضی که پول شام عزا رو می دن بهزیستی
0
نوشته شده توسط بابک, September 28, 2009
اون قاطر مشهد بقول او دوستمون از اون پروژه های که به عمر ما قد نمیده و در مورد مقوله ی خلیج فارس باید بگم که فعلا که اون عرب های ملخ خوار 1000 بار بهتر از مای حالا به قول خودمون با سواد زندگی می کنند پس حداقل تا زمانی که وضع اینطوری سکوت بهترین گزینست. (ما هفت نسلکون نمی تونن تا 100 سال دیگه هم حتی عکس یه پل 40 کیلومتری بکشن چه برسه به این که بخوان بسازنش)
0
نوشته شده توسط ایران جوک, September 28, 2009
سلام. این عربها فکرهایی دارین که خاکشون رو کسترش بدن بگن ایران هم جزو خاک بحرینه! حواستون جمع باشه
0
نوشته شده توسط SaMaN, September 28, 2009
الفتی الاهوازی Hey Amo Dg nAGI kHALIJE aRABA Khoodet Midooni FelaN Ronaghe ARaba Ahwaz CHiye Dg Ino Nagoo Dadashe MaNKhalije Hamishe Pars AraB AraB NakooN Inja
0
نوشته شده توسط SaMaN, September 28, 2009
Khalije AraB LLLLLLLOLLLLLL To Khab Bebini MaN CHeghad Az In Araba BadaM Miad Ke To IranaN Ama Tarafe OnjaeiaN
0
نوشته شده توسط بهروز, September 28, 2009
نویسنده جان .... این میشه طولانی ترین پل !
بلندی برای ارتفاع استفاده می شود.
0
نوشته شده توسط سعيد اکبرزاده, September 28, 2009
خود عربا که انجام نمی​دنش. می​دن دست غربی​ها یا ژاپن. ولی فرض کنید که چنین پلی بخواد تو ایران ساخته بشه. 450 سال طول می​کشید. قبول ندارین؟ نمونه بزرگ راه تهران-شمال!
0
نوشته شده توسط SaMaN, September 28, 2009
NamooosaN Sare Che Hesabi Gooofti Khalije AraB Dg Az In Harfa Nazani a Ke SinaT Mishe Sange Ghabre ArezoohaT MaN AhwaziaM AMA aLAn Teh HasaM Ama MaN TO In Chand Salll Ye Chiziaei Didam Ke AsaN Az EnsaniaT Be Dooore Dafe DG Nazar Dadi Khalije AraB mIGAm cHE kAREI AnjaM midan Araba TO Ahwaz Oki Aghye Ahwazi Yadet Nare Inja Ma Hame Asheghe Sabzo Koroshe KabiriM Osssssssssssssssssss
0
نوشته شده توسط sjj, September 28, 2009
سلام رفقا ...
ما برگشتیم ...
سر راه داشتم میومدم گفتم دست خالی زشته ... دوتا عکس (مشدی...!!) گرفتم مخصوص برو بچ ایرونی (سفید ، سرخ ، سبز... نارنجی ، قرمز، آبی، بنفش،.......)
اینا عکسای اصلاح شده اون سایت منحوسن (اسمشو نمی برم حالم بد میشه)...
لینک اول مخصوص بروبچ (در ابعاد بزرگ)..
http://www.pcnet.ir/images/persiangul.jpg
لینک دوم مخصوص نارنجی (اگه دوست داشت بزاره جای عکس حذف شده)
http://www.pcnet.ir/images/persianpn.jpg
در ضمن ممنون بابت حذف اون عکس اجنبی
ایرانی وسر افراز باشد....
بای بای.....
 
0
نوشته شده توسط emperor, September 28, 2009
خلیج فارس
کسی حق نداره بگه خلیج عرب
خدمت اون دوستی که میگه خلیج پارس
خیلی پارسی دوست دارن می تونند برن زبان پهلوی یاد بگیرن
0
نوشته شده توسط امید, September 28, 2009
parisan عزیز در کامنت 13 مطلب زیر توضیح دادم
http://www.narenji.ir/content/view/1565/1

از نارنجی هم انتظار نداشتم ! این که من گفتم گروهمون سایتهای عربی و وهابی تندرو رو که اسم خلیج پارس رو به خلیج عربی تغییر داده ، دیفیس کردیم کجاش مشکل داشت ؟!
0
نوشته شده توسط محمد, September 28, 2009
مبارکشون باشه!!
0
نوشته شده توسط tetorn, September 28, 2009
یه پل هوایی هم قراره برای خیابا مطهری بزنیم
0
نوشته شده توسط كاوه, September 28, 2009
ما كه فقط از همه اشكال مي گيريم و از خودمون تعريف مي كنيم.منم عاشق ايرانم ولي واقعيت اينه كه تا حالا عظمت پارسي اي نديدم تنها چيز قابل مشاهده اين جا دروغ و ريا و كلك زدن و كثيف و نا مرتب بودن و ...است.در حالي كه هي مي گيم ما از نسل فلان و فلاني هستيم فكر كنم باعث ننگ همونا هم هستيم.اگه عربا كاري مي كنن حتما براش تلاش كردن حتما يه چيزي بوده مگر نه ما هم نفت و هر كوفت و زهر مازي داريم.دندمون نرم بايد با تلاش كردن به اونا برسيم نه با مسخره كردن.
0
نوشته شده توسط 4fq, September 28, 2009
ممممممممممم
0
نوشته شده توسط آراز, September 28, 2009
نظر کاوه کاملا تایید می شود.
0
نوشته شده توسط علی, September 29, 2009
نه خلیج عربی نه خلیج اسلامی نه هیچی دیگه فقط خلیج همیشه فارس اقای الفتی
0
نوشته شده توسط علیرضا, September 29, 2009
بعید می دونم خود عرب ها این پل رو بسازن
اونا نمی تونن و البته ما هم نمی تونیم!
اینجا معمولا نظرات بیشتر به حاشیه برده میشه تا متن نارنجی!! ولی به نظر من این خوبه زیرا باعث میشه همه از تجربیات همدیگه در موضوعات مختلف استفاده کنن
اما در مورد خلیج فارس :
اول بگم که نژاد عرب و فارس هر دو قابل احترامه
ما باید همیشه طرف حق باشیم حتی اگر حق به ضرر ایران باشه
خدا از مردم نژادپرست و متعصب بدش میاد
خداوند انسان ها رو در رنگ ها و نژادهای مختلف آفریده تا همدیگرو بشناسن و این طور خدا رو بشناسن نه این که همیشه طرف نژاد خودشون باشن و سایر نژادها رو مسخره کنن
ویژگی های هر نژادی نشان دهنده ی بخشی از ویژگی های خداست(منظورم ویژگی های ذاتی هست نه بی فرهنگی و...که خود آدما با اشتباهاتشون ایجاد می کنن)
مثلا عرب ها (که به نوعی فرزندان ابراهیم هستن) معمولا آدمای با مرام و مهمان دوستی هستن که زبانشون فوق العاده قوی و فصیحه!
و پارس ها معمولا آدمای باهوش و هنرمند و فوق العاده با غیرتی هستن و...
نام این خلیج همیشه خلیج پارس بوده و الآن هم کشور ایران بیشترین مرز مشترک رو باهاش داره
اسلام دین عقل و منطقه(منظورم اسلام تحریف شده ای که به ما رسیده نیست)و عقل میگه باید اونچه در تاریخ بوده بپذیریم(با سند و مدرک) نه اینکه چون عربیم بگیم پس باید خلیج عربی باشه(منظورم اینه که اگه کسی مسلمان عرب باشه طبق دین اسلام حقیقت رو می پذیره و لی اگر عرب مسلمان باشه برعکس عرب بودن رو به اسلام و عقل ترجیح می ده) یا اینکه چون پارسیم بگیم خلیج پارسه!
حتی اون پیشنهادی که دوست محترمون گفتن که اسمشو بذاریم خلیج اسلامی درست نیست چرا که این کار بر خلاف اسلامه و باعث میشه اسلام یه دین استعمارگر و نژادپرست به نظر بیاد.چراکه اسلام فرهنگ و رسوم خوب رو نابود نمی کنه و دین ستمگری نیست بلکه همیشه طرف حقه!
به اون دوست عربم توصیه می کنم کاری کنه مردم از اسلام استقبال کنن نه اینکه با تعصبات نژادی کاری کنیم مردم از اسلام زده بشن
و به دوستای پارسم توصیه می کنم اسلام رو با نژاد عرب یکی ندونن درسته که از شبه جزیره عرب شروع شد ولی با اجازه خدا سایرین هم می تونن از این دین بزرگ استفاده کنن اعراب مسول اعمال خودشون هستن و شما هم مسول اعمال خودتون هستین نه شما بار اعراب رو حمل می کنین و نه اعراب بار شما رو حمل می کنن
هر کس خوبی کنه برای خودش کرده و هر کس بدی کنه به ضرر خودش کرده
0
نوشته شده توسط مهندس عمران, September 29, 2009
سلام اسم پل رودیدم کنجکاوشدم راستش طرح خوبیه هرطرح عظیم وجدیدباعث پیشرفت بهترهمون علمه امادرموردصحبتهایی که شده بایدبگم میتوانم حرفهای کاوه وبابک روتاییدکنم ولی فراموش نکنیم اسم خلیج دراصل درسته خلیج فارسه اماازوقتی که اونوتحویل گرفتیم چکاربرای این خلیج کردیم مثل بچه ای که مال یکی دیگس وتودامن یکی دیگه بزرگ میشه خواهش میکنم که خودمون روگول نزنیم وشعارندیم من نمیگم خلیج عربی ولی روم هم نمیشه بگم فارسی شایدبرنگشتم جواباتون روببینم اما یه مهمون بودم که رفتم خوشحال شدم بای
0
نوشته شده توسط farhang, September 29, 2009
خلیج فارسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
سسسسسسس.

ببخشید آقای مهندس عمران ولی عربا مثلا چیکار کردن برای این خلیج؟!

0
نوشته شده توسط امید, September 29, 2009
نظر علیرضا تایید میشه
0
نوشته شده توسط باریش, September 29, 2009
این یه طرح عظیمی هست!!!
این پل رو که دیدم اولین چیزی که به فکرم رسید پل دریاچه ارومیه بود که بعد از 30 سال اونم فقط یک باندش ساخت شد.
در مورد خلیج نیز
الفتی الاهوازی
مرحبا رفیق اشلونکم
کیف حالک؟
قطعا با دوست اهوازیمون موافقم یک خلیج که دوتا دور اون ملت عرب هست چطوری میشود خلیج فارس؟
به اتکا به چه سندی ادعا میکنید که اسم این خلیج فارس هست؟
این روهم بگم که من نه فارس هستم و نه عرب. من یک ترک آذربایجانی هستم.
0
نوشته شده توسط امید, September 29, 2009
باریش شما نظرت رو برای خودت نگه دار
اینقدر سند و مدرک در این زمینه از هزاران سال پیش وجود داره که قابل شمارش نیست
به لینک زیر مراجعه کن و چند تا از سند ها رو ببین تو ویکی

http://fa.wikipedia.org/wiki/خلیج_فارس
0
نوشته شده توسط takin, September 29, 2009
salam. zende baad khalije Pars o Iranie Sabz.
ma Irani ha in chand saal faghat darim pishrafte saaiere keshvar ha ro mibinim o khodemoon faghat...
be omide roozi ke Arab ha began Irania daran folan karro mikonan?!
movafagh bashi
0
نوشته شده توسط محمدرضا, September 29, 2009
بازهم میگم
خلیج تا ابد فارس!
0
نوشته شده توسط SJJ, September 29, 2009
با سلامی به بزرگی وعظمت تاریخ ایران.....
نظرای 26 (کاوه) 31(علیرضا) و36(امید ) مورد پسند این جانب نیز میباشد...
خدمت آقایون (ببخشیداا بی بخار) عرض شود که این خلیج فارسی که میبینید همین جوری کشکی خلیج فارس نام نگرفته که به خاطر بالا بودن زاد و ولد عربا وبالا رفتن جمعیت شون ( وکمک های انگلیس برای سلطه اونا بر این منطقه) دو دستی تحویلشون بدیم ...
خاطر نشان میکنم اولین ناوگان کشی رانی جهان توسط ایرانیان و برای اولین بار به این خلیج انداخته شد وایرانیان بودند که جزیره های این خلیج رو کشف ومسکونی کردن (آثار سنگ نوشته های قبل وبعد از دوره هخامنشیان سندی براین مدعاست ) نام گذاری این خلیج هم توسط ایرانیان انجام شده و در تمام کتب و نقشه های تاریخی معتبر نام زیبای پارس زینت بخش این خلیج بوده ( خواستم یه توصیف کرده باشم باز نگید طرف نژا پرسته )وتا هزارن سال این خلیج متعلق به ایران وحکومت های پارسی بوده (به جز این کم کاری های آخر )...
وتا ابد به این نام خواهد بود حتی اگه جمعیت عراب 100 میلیارد نفر بشه وبا همه دنیا هم متحد بشن ....
حفظ نام این خلیج (ونگهداری از خاکمون) کمترین کاریه که میتونیم برای زنده نگه داشتن اسم (وعظمت ) بزرگان ایران انجام بدیم (یه کارخیلی مهم برام پیش اومده باید برم بعد از ظهر بقیه این کامنتو تکمیل میکنم )....
0
نوشته شده توسط پی سی کدنویس, September 29, 2009
اونوقت ما نمی تونیم فاصله 1800 متری بین بندر پل و جزیره قشم رو یک پل بزنیم که وقت ملت الکی تلف نشود.
0
نوشته شده توسط reza, September 29, 2009
آیاتصویر مثبت یک ملت از آینده اش پیامد موفقیت آن ملت است؟ یا
موفقیت آن ملت پیامد تصویر مثبتی است که از آینده داشته است؟
0
نوشته شده توسط SaMaN, September 29, 2009
Torki DG Khari Khar naboodi In Harfo Nemizadi
0
نوشته شده توسط SJJ, September 30, 2009
نارنجی!!!!!......
این شد دوبار.....
دوبار حذف کامنت تو یه پست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این دیگه نامردیه ... میخواستی حذف کنی از اول اجازه روئیت کامنتو نمی دادی!!!!!!!!!!!!
خیلی جوت فیلترینگی شده ....... آدم میترسه اینجا نظر بده.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
0
نوشته شده توسط علی اصغر هنرمند, September 30, 2009
SSJ عزیز نظر شما در کامنت شماره۲۱ و ۳۸ موجود است و حذف نشده است.

نظر اول شما و امید هم در ابتدای مطلب به این علت حذف شد که شما مشکل دار بودن عکس دوم را گزارش داده بودید. با حذف آن عکس، وجود آن نظرها باعث گیج شدن خواننده ها می شد و به همین دلیل آنها غیر فعال شدند،
0
نوشته شده توسط majid, September 30, 2009
fkniبا سلام :بنده به عنوان ارشیتکت (پایه 1) درک می کنم که کار بسیار دشواری از نظر طراحی و اجرا است .
ب


ب
0
نوشته شده توسط SJJ, September 30, 2009
با سلام خدمت جناب هنر مند عزیز...
ممنون که توجه کردید ...
من با حذف نظر اول مشکلی نداشتم (چون بنا به دلایلی که فرمودید حذف اون نظر رو الزامی میدونستم-خودم میخواستم بگم حذفش کنید که خودتون زحمتشو کشیدید-)
اما حذف نظر شماره 41 من که ادامه نظر شماره 38 بود با عث رنجش خاطر عزیزم شد ...
من در اون کامنت چیز خیلی خاصی (از نظر سیاسی) مطرح نکرده بودم که حذف بشه-فقط نظر قبلیمو تکمیل کرده بودم- !!!!
با تشکر مجدد همراه همیشگی بروبچ (SJJ) ...
0
نوشته شده توسط الفتی الاهوازی, September 30, 2009
با سلام
ابتدا از همه دوستان که به خاطر نظر من به سبب تعصب ناراحت شده اند تقاضای پوزش دارم . اما توضیح چند نکته رو لازم می دونم . (بعنوان کسی که در ایران با شما زندگی میکنم اگرچه تعریف ایرانی بودن هنوز تعریف نشده ؟ ).
1-صادقانه بپذیریم در معرفی تمدن ایران باستان اغراق بسیاری شده است.
2-عدم آگاهی از دیگر تمدن های جهان ( به جز تمدن های یونان ، روم و چین ) سبب اندیشه نادرست نسبت به دیگر تمدن ها شده است.
3-هر ملتی در برهه ای از زمان سرآمد دیگر ملتها بوده است . تقدم و تاخر آن برهه بستگی به سعی و کوشش افراد آن ملت دارد.
4-تقریبا هیچ ایرانی ( ساکن فلات ایران ) از تمدن های عربی پیش از اسلام آگهی درستی ندارد. و آنان که آنشایی دارند سعی در کمرنگ جلوه دادن آن می کنند. در صورتی که اولین جنگی که بین عرب ها و حکومت ساسانی در گرفت و به پیروزی عرب ها تمام شد پیش از اسلام بود . (بکر بن وائل و بنی شیبان )
5-آنقدر از تمدن های عربی بی اطلاع هستیم که فکر کنم هیچ کس نمی داند خاندان فعلی حاکم عمان (البوسعید) 2000 سال حاکم عمان (جنوب شبه جزیره عربی ) . این حکومت اگرچه با ظهور اسلام تابع خلافت اسلامی شد اما خاندان حاکم تغییری نیافت و والیان از همان خاندان هستند . نام قدیمی حکومت مملکة تنوخ بوده و در بیشترین وسعتش تا جنوب شرقی ترکیه ( دیار بکر ) و جنوب غربی ایران (اهواز) و صحرای نجد و سرتاسر ساحل خلیج وسعت داشته. دیگر تمدن های عربی سبا (که هم عصر حضرت سلیمان (ع) (3000 سال پیش ) حکومت حمیر ( و شاهزاده نیمه پری آن سیف ابن ذی یزن ) ، و الانباط ( شهر تاریخی بترا هنوز هم زیبا و پا بر جاست ) و حکومت تدمر (سوریه کنونی ) که در زمان اوج دو حکومت ساسانی و رومیان توانست توسط ملکه زنوبیا هر دو را شکست دهد. (قصد آشنایی دوستان با گوشه های از دیگر تمدن های موجود خاور میانه است . )
http://arabianculture.blogfa.com
http://ar.wikipedia.org/wiki/يوم_ذي_قار
http://www.mibosearch.com/word.aspx?wName=زنوب
http://ar.wikipedia.org/wiki/زنوبيا

6- در مورد ایده خلیج اسلامی خلیی ها(وحدت طلبان) به آن اشاره کرده اند از جمله در صحبت های اسامه محمد بن لادن.
7-در پایان " شاید ما گروهی از آشوریان باشیم که توسط سومری ها تمدنمون نابوده شده و الان سومری شده باشیم و شاید عیلامی باشیم یا از ساکنین شهر اور و شاید یهودی از فلسطین که بخت نصر آن را کوچانده باشد و یا یک زرتستی که به زور مسلمان شده و یا شاید از مغولستان به اینجا یورش بردیم و مسلمان و ساکن اینجا شده ایم . چند صباحی هستیم و سپس دیگران خواهند و خواهند آمد . " ترجمه النقیض شعری از ( عبدالکریم العراقی)
0
نوشته شده توسط الفتي الاهوازي, September 30, 2009
با سلام
ابتدا از همه دوستان که به خاطر نظر من به سبب تعصب ناراحت شده اند تقاضای پوزش دارم . اما توضیح چند نکته رو لازم می دونم . (بعنوان کسی که در ایران با شما زندگی میکنم اگرچه تعریف ایرانی بودن هنوز تعریف نشده ؟ ).
1-صادقانه بپذیریم در معرفی تمدن ایران باستان اغراق بسیاری شده است.
2-عدم آگاهی از دیگر تمدن های جهان ( به جز تمدن های یونان ، روم و چین ) سبب اندیشه نادرست نسبت به دیگر تمدن ها شده است.
3-هر ملتی در برهه ای از زمان سرآمد دیگر ملتها بوده است . تقدم و تاخر آن برهه بستگی به سعی و کوشش افراد آن ملت دارد.
4-تقریبا هیچ ایرانی ( ساکن فلات ایران ) از تمدن های عربی پیش از اسلام آگهی درستی ندارد. و آنان که آنشایی دارند سعی در کمرنگ جلوه دادن آن می کنند. در صورتی که اولین جنگی که بین عرب ها و حکومت ساسانی در گرفت و به پیروزی عرب ها تمام شد پیش از اسلام بود . (بکر بن وائل و بنی شیبان )
5-آنقدر از تمدن های عربی بی اطلاع هستیم که فکر کنم هیچ کس نمی داند خاندان فعلی حاکم عمان (البوسعید) 2000 سال حاکم عمان (جنوب شبه جزیره عربی ) . این حکومت اگرچه با ظهور اسلام تابع خلافت اسلامی شد اما خاندان حاکم تغییری نیافت و والیان از همان خاندان هستند . نام قدیمی حکومت مملکة تنوخ بوده و در بیشترین وسعتش تا جنوب شرقی ترکیه ( دیار بکر ) و جنوب غربی ایران (اهواز) و صحرای نجد و سرتاسر ساحل خلیج وسعت داشته. دیگر تمدن های عربی سبا (که هم عصر حضرت سلیمان (ع) (3000 سال پیش ) حکومت حمیر ( و شاهزاده نیمه پری آن سیف ابن ذی یزن ) ، و الانباط ( شهر تاریخی بترا هنوز هم زیبا و پا بر جاست ) و حکومت تدمر (سوریه کنونی ) که در زمان اوج دو حکومت ساسانی و رومیان توانست توسط ملکه زنوبیا هر دو را شکست دهد. (قصد آشنایی دوستان با گوشه های از دیگر تمدن های موجود خاور میانه است . )
6-در پایان " شاید ما گروهی از آشوریان باشیم که توسط سومری ها تمدنمون نابوده شده و الان سومری شده باشیم و شاید عیلامی باشیم یا از ساکنین شهر اور و شاید یهودی از فلسطین که بخت نصر آن را کوچانده باشد و یا یک زرتستی که به زور مسلمان شده و یا شاید از مغولستان به اینجا یورش بردیم و مسلمان و ساکن اینجا شده ایم . چند صباحی هستیم و سپس دیگران خواهند و خواهند آمد . " ترجمه النقیض شعری از ( عبدالکریم العراقی)
0
نوشته شده توسط امید, September 30, 2009
صلوات !
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
0
نوشته شده توسط SJJ, September 30, 2009
ای خداااااا ....
ببین آخر عمری باید سر چه مسائلی کل کل کنیم...
آقای الفتي الاهوازي برادر عرب عزیز وبزرگوار وبا تاریخچه کهن 200 هزار ساله ما اینجا نظر نمیدیم که تاریخچه گهر بار شما وملتتون رو زیر سوال ببریم (اینجا با ید اضافه کنم تاریخ وتمدن ملتها با نگاه شما به اون مثل آمار جنگها و پیروزی ها و تصرفات متفاوت است -کمااین که قوم مغول هم در زمانی قسمتهای وسیعی از دنیا ((از جمله ایران )) رو به تصرف خودش در آورد ولی از اونا به عنوان موئسسان تمدن وفرهنگ یاد نمیشه بلکه در خاطره تاریخی مردم دنیا به عنوان یک گروه جنایتکار و قتل و غارتی در بعد جهانی یاد میشه-) ...
این نظرات به هیچ عنوان قصد خراب کردن یک ملیت یا قوم رو نداره ... بلکه عکس العمل یه ملته درقبال ، به تاراج بردن سرمایه ها وتاریخ وخاک ونام وطنشون .....
اگه شما خودتو ایرانی نمی دونی حتی اگه یکی دوسال مقیم وساکن ایران بوده باشی باید تا حالا فهمیده باشی که تعریف ایرانی بودن فراتراز داشتن یه نژاد خاص ویا عضو یه قوم وقبیله خاص بودنه ...
به نظر من هر کسی که به فرهنگ و هنر وتاریخ وبزرگان ایران عشق بورزه و مرام ومعرفت وشعور و فرهنگ ایرانی داشته باشه ایرانیه ... هر جای دنیا که باشه ...
در آخر خواهش دارم به این بازیای کثیف انگلیس دامن نزیند و در راستای هدفهای تفر قه افکنانش حرکت نکنید وازبرادان عرب هم میخوام از عر عر کردن سران خر شده بعضی حکومتهای حاشیه خلیج فارس حمایت نکنن ...
(رفقا لطفا کل یه ملت رو به خاطر اشتباه یکیشون مورد هجوم آتشبار زمینی وهوایی قرار ندیدوبرای تایخ وتمدن دیگر ملتهااحترام قائل بشید)....
دیده بان صلح بین الملل SJJ ...
0
نوشته شده توسط محمدرضا, September 30, 2009
نارنجی نکنه موافقی با نابودی
ارزش های ایرانی که نظر من رو
پاک کردی؟؟ به جایی که بستری
فراهم بکنیم تا تقویت ارزش هامون
رو شامل بشه! یه نظری که صمیمانه
از یه عرق ملی میاد رو میایم پاک
میکنیم! تا افرادی نظیر همین آقاهه!!!!
بیان به ریش ما بخندن و بگن تمدن؟ کدوم
تمدن؟ والا زور داره! متاسفم!
0
نوشته شده توسط ناظر سایت, September 30, 2009
@ محمدرضا:

نظرات حاوی کلمات توهین امیز به افراد حذف می شوند. این موضوع هیچ ارتباطی با ملیت افراد ندارد. می توانید نظر خودتان را در قالب منطق و احترام بیان کنید.
0
نوشته شده توسط parisan, September 30, 2009
sjj آفرین
نظر زیبای شما توسط اینجانب تایید می شود.
0
نوشته شده توسط محمدرضا, September 30, 2009
حتی اگر تمام دنیا برعلیهت باشند!
با تو میمانم ای مرز پرگهر!
ایران تا ابد پاینده باش و جاودان!
0
نوشته شده توسط سجاد, October 01, 2009
نفت چی میکنه!البته بعلاوه مدیریت درست.
0
نوشته شده توسط محمدرضا, October 03, 2009
به لینک زیر بروید تا بفهمید
مسئولان از کیا حمایت میکنند!
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=66799
بازم نظز منو پاک کنید! خوب؟
0
نوشته شده توسط mohsen, October 03, 2009
میگم اگه اول پل بزنن ورود ایرانیا ممنوع چی میشه....
0
نوشته شده توسط محمدرضا, October 04, 2009
mohsen حق با شماست!
چون همین حالاشم کسی آدممون
حساب نمیکنه! بزودی همین
عربا به عنوان یه مشت عقب مونده
از صدور ویزا به ما امتناع میکنند!
0
نوشته شده توسط سید علی, October 04, 2009
بر عقب مونده گناهی نیست...
اونایی که بی ادب تشریف دارن باید مواظب باشند.
عربا هیچ چیز هم نداشته باشن حداقل اخلاشون از امثال محمد‌رضا خیلی بهتره.
0
نوشته شده توسط محمدرضا, October 04, 2009
امثال تو "سید علی"
باعث بوجود اومدن این وضعتو مملکت
شدین! عیب نداره تا میتونید بفروشین
کشورتون رو! بالاخره دور دور شماهاست!
0
نوشته شده توسط پویش CD, October 12, 2009
واقعا جالب بود ، امیدوارم همینجوری بلندترش ساخته بشه و بشه
0
نوشته شده توسط بابک, October 13, 2009
به نظر بنده نفت و گازی که چندین ساله عربها دارن از حوزه های مشترک این خلیج می برن مهمتر از اسم اونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا خودش به داد این ملت برسه.
0
نوشته شده توسط محمد, October 15, 2009
مسولین کشور ما ارزهی ساختن یه 1.5 کیلومتری قشم تا بندر پل رو ندارند
0
نوشته شده توسط ab latif sharifi, October 16, 2009
اين ها همه حرف بيهوده است كه مب خواهند
0
نوشته شده توسط mahyar, October 23, 2009
دوست داشتم من معمارش بودم !!!
0
نوشته شده توسط hamid, November 06, 2009
کتاب پشت پرده های انقلاب رو ازگوگل سرچ کنین بخونین

نظر بدهید
کوچک تر | بزرگتر

busy
   
 

نارنجی توسط سرورهای قدرتمند مامبو سرور دات بیز پشتیبانی میشود

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. ذکر مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام منبع و درج لینک مجاز است. ذکر مطالب نارنجی در رسانه های چاپی تنها با کسب اجازه قبلی مجاز است

© 2007 - 2009 Narenji.ir