سامانه پیام کوتاه

صبا پیامک قدرتمندترین سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه

http://sabapayamak.info


اینترنت هوشمند

www.parsonline.com


خرید اینترنتی کارت شارژ

خرید انواع کارت شارژ ایرانسل، همراه اول و تالیا

www.Orderbox.ir


آموزش شبکه

آموزش قدم به قدم شبکه دوره های لینوکس، سیسکو، MCSE ،CCNA NETWORK

www.subnet.ir


طراحی وب سایت

شرکت طراحی و بهینه سازی وبسایت پارسیان مهر - صدای نمونه کار رساتر از گفتار است

www.Parsiangroup.com


هاست لینوکس نامحدود واقعی

فضا، پهنای باند و کلیه امکانات کاملا نامحدود در او وی اچ فرانسه 59000 تومان درسال + دامنه رایگان

www.zimahost.com


گالری هنری Napsell

با کمترین هزینه خانه ای زیبا و مدرن داشته باشید

www.napsell.com

جستجو در نارنجی

تیم نارنجی

سردبیر: علی اصغر هنرمند

Email | Twitter | FF | FaceBook

 

دبیر ارشد: مرضیه موسی زاده

Email

 

دبیر همکار: عباس واحدی

Email | Twitter | FaceBook


نویسندگان:

جادی

Email | Blog | Twitter | FaceBook  
 

امیر صادقپور

Email | Twitter | FaceBook


علیرضا وزیری

Email | Blog | Twitter


کیوان مساجدی

Email | Blog



عضویت ایمیلی

جهت عضویت ایمیلی دریافت مطالب
آدرس ایمیل خود را وارد کنید

Delivered by FeedBurner

نارنجی کجاست ؟

نارنجی مکانی برای معرفی Gadget های جدید است. در نارنجی با آخرین ابزار های جدید تکنولوژی که به زندگی روزانه ما وارد میشوند آشنا خواهید شد. استفاده از نارنجی رایگان است و هر روز مطالب جدید در آن منتشر میشود.

Gadget چیست ؟

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

همین الان نارنجی را به خبرخوان خود اضافه کنید 
اشتراک مطالب از طريق فيد


 
فيد چيست؟

Advertisment
Banner

 
gooyait
 
 





Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
Powered By Joomla!
Nrenji.ir

با خرید هاست و دامین یک سایت ساز پرقدرت هدیه بگیرید

شما با صرف کمترین هزینه سایت با نام دلخواه خود را به راحتی و در کمتر از 1 روز راه اندازی نمائید آبتین وب میزبان پرقدرت وب سایت شما

www.Abtinweb.com

چرا آی.پد نخواهم خرید
Written by Jadi   
Saturday, 30 January 2010 16:16

ipadmain1.jpg

تا قبل از عرضه آی.پد، بحث همه سایت‌ها در مورد شایعات مربوط به آن بود. در لحظات عرضه همه هیجان زده بودند که در لحظه در مورد جدیدترین محصول اپل بنویسند و حالا - دو سه روز بعد از عرضه آن - نقدها شروع شده. ظاهرا آی.پد تا حد زیادی خواسته طرفداران و منتقدان را برآورده نکرده و حجم زیادی از سایت‌ها و بخصوص خیلی از سایت‌های مهم در زمینه تکنولوژی دیجیتال نقدهایشان حاوی نکات منفی زیادی است که در ادامه مطلب خواهید دید. بعد از آن همه تعریف، مقداری هم در نقد iPad بخوانید: ‏ 
‏ 
راستش را بخواهید، من هم مطمئن هستم که یک آی پد نخواهم خرید. چرا؟ اولین نکته حضور DRM بسیار گسترده در این ابزار است. دی.آر.ام. از طرف عرضه کنندگان به عنوان ابزاری دیده می‌شود برای «مدیریت حقوق دیجیتال» اما مصرف کنندگان آن را «مدیریت محدود کننده های دیجیتال» می‌خوانند. یک دستگاه دارای دی.آر.ام. به خودش این اجازه را می‌دهد که برنامه‌ و فعالیت‌های شما را زیر نظر داشته باشد و جلوی «غیر قانونی»هایش را بگیرد. این قانون را هم یک شرکت تجاری می‌نویسد و نه مجلس منتخب مردم. مثلا ممکن است اپل به شما بگوید که بعد از «خرید» فلان کتاب، فقط ده بار حق دارید آن را باز کنید. در بار یازدهم، دستگاه خود به خود جلوی باز شدن کتاب را خواهد گرفت. یا ممکن است یک ویدئو از اینترنت دانلود کنید اما آی.پد. به شما بگوید که این فایل را نخریده‌اید پس حق پخشش را ندارید یا حتی فایلی که گرفته‌اید فقط مخصوص پخش در آمریکای شمالی است و دستگاه شما که در اروپا فروخته شده اجازه پخش آن را ندارد. ‏ 
‏ 
بحث طرفداران حقوق بشر و غیره این است که وقتی کامپیوتر شما تمام نرم‌افزارها و رفتارش را تحت کنترل یک شرکت تجاری - در این مورد اپل - قرار بدهد، بخشی از حقوق اولیه شما به عنوان یک انسان به یک شرکت سودمحور فروخته شده است. این مورد بخصوص در مورد آی.فون و آی.پاد بارها و بارها مشاهده شده و به راحتی می‌توان به مواردی اشاره کرد که اپل با استفاده از این توان، نرم‌افزارهایی که از نظر قانونی و حقوقی هیچ مشکلی نداشته‌اند اما برای سود اپل مضر بوده‌اند را از فروشگاه‌هایش خارج کرده. ‏ 
‏ 
اما نخریدن من فقط جنبه حقوق بشری ندارد. در موارد دیگری هم آی.پد. به هیچ وجه برآورده کننده انتظارات فنی من نیست. برای مثال به این لیست نگاه کنید: ‏ 
‏ 
‏* لبه های واقعا ضخیم اپل همیشه به ظرافت ابزارهایش مشهور بوده اما این تقریبا ۲۰٪ بدنه این دستگاه به قابی اختصاص پیدا کرده که فقط جا گیر است. ‏ 
‏ 
‏* نبودن مالتی تسکینگ . این یکی غیرقابل باور است. واقعا چه کسی می‌تواند در سال ۲۰۱۰ وسیله‌ای بالای ۵۰۰ دلاری بخرد و انتظار نداشته باشد که بتواند همزمان که در اینترنت می‌چرخد، چت هم بکند. حین نوشتن یک متن، آهنگ هم گوش بدهد یا موقع خواندن یک کتاب، دیکشنری را هم باز کند تا معنی یک لغت را نگاه کند. تک وظیفه بودن، چیزی است مربوط به بیشتر از ده پانزده سال قبل و امروزه گوش کردن به آهنگ، توییت کردن، بودن در وب، داشتن یک دیکشنری و باز بودن برنامه چت یکی از انتظارات کاملا اولیه و بدیهی یک کاربر از یک دستگاه دیجیتال است که حتی یک تلفن ساده هم آن را داراست. ‏ 
‏ 
‏* اکوسیستم بسته نرم‌افزارها. آی.پد نرم‌افزارهای فروشگاه خود اپل (AppStore) را اجرا می‌کند. این فروشگاه سابقه جذابی ندارد و بارها و بارها نرم‌افزارهایی مثل نرم‌افزار چت صوتی گوگل را کنار گذاشته تا به سود اپل صدمه‌ای وارد نشود. با خرید یک آی.پد، شما در یک سیستم عامل بسته (آنهم غیرمالتی تسک) و شدیدا وابسته به اپل محبوس می شوید. در این سیستم عامل نمی‌توانید مرورگری به جز مرورگر اپل را استفاده کنید یا منتظر هکرهایی باشید که برنامه‌های جالب را به سخت افزارتان پورت کنند. ‏ 
‏ 
‏* نبودن دوربین. حالا اگر دستگاهی می‌خریم، دنبال این هستیم که هم دوربین در جلویش داشته باشد (برای چت) هم در پشتش (برای عکاسی). این دستگاه هیچ کدام را ندارد. ‏ 
‏ 
‏* نبودن کیبرد. یک کیبرد لغزان کوچک که از زیر باز بشود، ده برابر هر کیبرد تاچ اسکرین ارزش دارد. این نظر کسانی است که چند ساعتی با یک دستگاه دیجیتال کار کرده باشند. تنها حالت کمی راحت برای کار با چنین دستگاهی این است که به پشت روی تحت خوابیده باشید و پاهایتان را کمی جمع کنید و دستگاه را روی زانوهایتان بگذارید. به جز این حالت، تایپ متن روی تاچ اسکرین یک شکنجه است. ‏ 
‏ 
‏* نبودن خروجی HDMI. ویدئوها و عکسهایتان توسط این دستگاه روی تلویزیون قابل پخش نیست. ‏ 
‏ 
‏* نبودن فلش. خیلی از حرفه‌ای‌ها فلش را دوست ندارند ولی این روزها نبودن فلش روی یک دستگاه یعنی از دست دادن حجم عظیمی از سرگرمی‌ها و ارتباطات روی وب. از فیسبوک گرفته تا خیلی از سایت‌ها وب۲، فلش نقش واقعا مهمی دارد. با خریدن یک آی.پد. از این بخش از وب محروم می‌شوید. ‏ 
‏ 
‏* آداپتورها. یک سیاست عجیب. اگر بخواهید دوربین دیجیتال تان را به این دستگاه وصل کنید، نیازمند یک آداپتور خاص هستید. آخر این روزها چه کسی قبول می‌کند دستگاهی که می‌خرد حتی برای استفاده از پورت یو.اس.بی. هم یک آداپتور مستقل بخواهد؟ ‏ 
‏ 
‏* اندازه. یک صفحه ده اینچ یعنی نیاز همیشگی به یک کیف برای حمل و نقل. این دستگاه را نمی‌توانید در جیب بگذارید یا در یک کیف دستی اینطرف و‌ ان طرف ببرید. وضوح تصویر بالا جذاب است اما یک مزیت کتاب خوان‌های دیجیتال، راحتی استفاده از آن‌ها در هر جایی است، که این امر مستلزم همراه داشتن همیشگی آن‌ها است. برای اینطرف و آنطرف بردن این دستگاه جدید،‌باید درست مثل یک لپ تاپ، کیف همراه خودتان بردارید. در عین حال خیلی‌ها دوست داشتند این دستگاه صفحه عریض داشته باشد تا برای دیدن فیلم مناسب باشد، اما اپل به انداز ۴:۳ قدیمی وفادار مانده است. ‏ 
‏ 
مساله این انتقادها تا جایی پیش رفته که سایت‌ها یکبار دیگر جریان مقایسه با سنگ را پیش کشیده‌اند... ‏ 
‏ 

ipod_sang.jpg

و خیلی‌ها هم اعتراض کردند که این دستگاه در واقع تنها یک iPod بزرگ است و حتی معترضان کار را با جایی رساندند که بگویند: ‏ 
‏ 

ipodx4.jpg

در نهایت هم تصویر یکی از طرفداران نرم‌افزار آزاد را در ورودی کنفرانس ببینید که به آزاد نبودن نرم‌افزارهای آی.پد، ناتوانی مردم در نصب برنامه از وب، ناتوانی آی.پد در به اشتراک گذاشتن موسیقی و فیلم و توان اپل برای حذف نرم‌افزارها و فایل‌های روی دستگاه از راه دور اعتراض کرده است:

protest_against_ipad.jpg

‏ 
‏ 

نظرات (180)Add Comment
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Ashkan Ah, January 30, 2010
100% doroste
0
نوشته شده توسط Ashkan Ah, January 30, 2010
http://www.sinaview.com/2010/0...takes.html

هشت اشتباه بزرگ اپل در ساخت iPad
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط satttanism, January 30, 2010
حالا میفهمم اون غول چراغ جادو چرا آخر کار گفت ابله!!!!
0
نوشته شده توسط Springs weeping, January 30, 2010
نبودن مالتی تسکینگ، ‎ ‎‏ این بزرگترین دلیلیه که از خیر این عروس مرده ی اپل گذشت.
هر چند بحث محدود کردن کاربران از استفاده از تمامی قابلیتهای این دستگاه هم قابل اغماض نیست.
اما اقرار باید کرد قیمتش وسوسه انگیزه
mohsen
نوشته شده توسط mohsen, January 30, 2010
من که اون سنگرو بیشتر از آی.پد اپل قبول دارم چون از اول عمرمون باماست تا آخر و هیچ موقه کم نمیذاره برامون اما اپل چی؟؟؟؟؟
حالا اینارو ول کنید یه سر بیاید http://www.mytelemarket.com/
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
بانگ
نوشته شده توسط بانگ, January 30, 2010
جالب بود
0
نوشته شده توسط navid, January 30, 2010
به نظر منم ارزش خریدش رو نداره.

مطمئنا فروش بالا هم اگه داشته باشه، به خاطر برند اپل هست نه ویژگی های خود دستگاه.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط سعید2, January 30, 2010
من 3 سال پیش یک مدیا پلیر کریتیو خریدم که یک هارد دیسک 60 گیگابایتی داره، همه جور موسیقی و فیلم رو پخش میکنه (بدون اینکه به قانونی یا غیر قانونی بودنش کار داشته باشه) و یو اس بی هاست هم هست (عکسهامو مستقیما از دوربینم روش کپی میکنم)، و مالتی تسکه!!!
خداییش هنوز هم بهتر از این به اصطلاح نوآوری های اپله!
0
نوشته شده توسط Faith, January 30, 2010
واقعاً نداشتن مولتی تسکینگ و حضور DRM ایراد واقعاً بزرگی برای آی پد است!
امیدوارم نسلهای بعدی آی پد این اشکالات را تداشته باشند ولی واقعاً قیمت وسوسه انگیزی دارد.
0
نوشته شده توسط pixel, January 30, 2010
این جور که معلومه اپل امسال خیلی تعریفی نداره



0
نوشته شده توسط اسکروچ, January 30, 2010
چیزی نفرت انگیز تر از این نیست که نتونی اونچه که می خواهی رو نصب کنی.
اگه قیمتش رو بزارن ده هزار تومن می خرمش ، در غیر اینصورت می رم پشت ویترین پاساژ پایتخت می بینمش!!
0
نوشته شده توسط immortal_philosopher, January 30, 2010
vaghan zahmat keshidan
rasti adam vaghti be chi ehtyaj dashte bashe mitune in dasgahe maskhararo bekhare???
vaghan karayish chie?
0
نوشته شده توسط سروش, January 30, 2010
یه زمانی فکر میکردم چرا دوستم مرده ی ایفون هست!بعد ش فکر کردم چرا مرده ی مک بوک هستم....حالا بیشتر از قبل میفهمم که اون فقط یه عشق برند هست!
یه سئوال از همه: چرا مایکروسافت و اپل به جای این همه لج و لجبازی و کپی کاری و گند زدن به زندگی مردم سراغ سیستم های متن باز نمیرن؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا اوبونتو موولتی تسک میشه ها!!!اینکه چیزی نیست ie7 هم بلده همه کاری بکنه!!!!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط abolfazl, January 30, 2010
Sorry "Apple Iphone platform" died
0
نوشته شده توسط hamidreza84, January 30, 2010
همان نداشتن موالتی تسک دلیل خوبی برای نخریدن این محصول هست. واقعا کار کردن با چنین رابطه کاربری عذاب آور است
0
نوشته شده توسط pedram, January 30, 2010
ممنون نارنجیییی
0
نوشته شده توسط Dani Ocean, January 30, 2010
واقعامن هر چی فکر میکنم اپل با این عظمتو این همه دبدبه کبکبه عقلش نرسیده توی سال 2010 usb,HDMI,16:9,Macromedia Flash از همه مهمتر multi tasking و خیلی قابلیت های نسبتا ضروری دیگه رو توی دستگاهش نذاشته.
ظاهرا تنها عاملی که مهمه برند هستو بس.
0
نوشته شده توسط علی م, January 30, 2010
کاملا موافقم اپل ... زد
0
نوشته شده توسط -Alireza aitdds, January 30, 2010
سیستم عاملش قابل تغییر هست یا نه؟؟؟
0
نوشته شده توسط alireza razavi, January 30, 2010
پس بریم یه سنگ بخریم بهتره انگار!!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط مهرداد آرمانپور, January 30, 2010
البته کیبورد خارجی داره. یک Utility هم برای کارت حافظه و USB داره.
اینکه مولتی تسک نیست یک فاجعه‌ست (مثل آی فون و آی پاد ۳ جی)ولی دوستداران اپل بهش عادت کردن.
در کل از نظر من چیزی که آزاد نباشه، غیر قابل استفاده‌ست.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Legolas, January 30, 2010
سلام دوستان
چرا انقدر قضیه رو پیچیده میکنید ؟ بابا اپل که جرم نکرده !! اپل که به شما ها قول تبلت نداده !!اینقد شایعه کردین که حالا اینجوری شده !!ا اگه دقت کرده باشین تو فیلم کنفرانس اپل مگه جناب جابز گفت این یک تبلته ؟ به خدا نگفت !! فقط گقت یه دستگاهی هست بین آیفون و مک بوک ها !!من به شخصه از این آیپد خوشم اومد
اگه به مولتی تسکینگ احتیاج دارید خوب برید برنامه backgrounder رو نصب کنید و حالشو ببرید !!!
دیگه انقد به مولتی تسکینگ گیر ندین !!
دوستان فلا زود تصمیم نگیرید شما اگه به سایت اپل قسمت Developer برید میبینید که نوشنه تمامی برنامه نویس ها خودشون رو برای او اس ۳.۲ آماده کنن و به گفته ی خودشون این آپدین فقط برای آیپد ( و فکز کنم آیفون ) هست به در نتیجه آیپد آینده روشنی داره
تا حالا فکر کردید چرا آیفون این همه صدا کرده ؟ خوب معلومه فقط بخاطره Application هاش به گفته ی اپل تا الان حدود ۱۴۰۰۰۰ هزار برنامه توی اپل استور موجوده !!! این یعنی موفقیت آیفون
خوب معلومه دیگه مطمعن باشید اپل هیچ چیز رو الکی بیرون نمیدهو دلیلی برای این کارش داره
من که به شخصه او محصولاتش راضی هستم و الانم هم آیفون دارم و هم مک بوک پرو
شما اگه با آیفون و برنامه هاش کار کنید دیگه اصلا به مولتی تسکینگ فکر چیه اصلا فراموشش میکنین

اامید وارم این ۶۰ روز هم به سرعت بگذره و سری وارده بازار بشه و یکیشو بخرم

0
نوشته شده توسط Houshmand d, January 30, 2010
0
نوشته شده توسط i-ahmad, January 31, 2010
یه عمر به این ایفون دارها گفتیم تو کله شون نرفت هی گفتن تو ورژن بعدی درست میشه ولی در سال 2010 تمام زورشون رو زدند و این سنگ رو به نمایش گذاشتن حالا فهمیدید که اپل توانایی نداره تا قابلیت multi tasking رو رو سیستم عاملش اجرا کنه حداقل تا 2010 که نتونسته به این مهم دست پیدا کنه
0
نوشته شده توسط مهدیv, January 31, 2010
از همین الان میشه حدس زد که گزینه اول مجله تایم برای معرفی 10 اختراع احمقانه سال 2010 چیه!؟
0
نوشته شده توسط l.هادی, January 31, 2010
کافیه این دستگاه رو تصور کنید که داردید باهاش کار میکنید...
توی اینترنت دارید گشت میزنید، بنظرتون یه آهنگ، لذت وبگردی رو بیشتر میکنه، حالا دو راه دارید یا آهنگ گوش نکنید و به وبگردی ادامه بدید یا آهنگ گوش کنید و بیخیال اینترنت بشید.
یا اینکه فقط مجبور باشید از سافاری استفاده کنید.
بنظر من اگه قراره بابت چیزی پول بدی (اونم 500$) باید کارها رو راحت کنه نه اینکه محدودتر بشی.
0
نوشته شده توسط علی بابائی, January 31, 2010
خوب باید بگم مطلب انتقادی بسیار ناشیانه ای بود چرا؟ به این دلایل:
1.نبودن مالتی تسکینگ : دوستانی که این مطالب رو می نویسند مثل اینکه حتی با آیفون هم کار نکردند، شما در آیفون (که خیلی از نظر پروسسور از آی پد پایین تره) می تونین همزمان موسیقی گوش بدین، اس ام اس بنویسین یا حتی در وب گردش کنین، ویژگی های اساسی اینجوری در این محصولات گنجونده شده، و تنها ایرادی که میشه گرفت اینه که چرا من need for speed رو نمی تونم minimize کنم و برم یه کم pdf بخونم!
دوستان مهمترین ویژگی مالی تسکینگ حفظ state هست، یعنی اینکه اگر وسط یک برنامه من از برنامه بیرون اومدم وقتی دوباره بازش کردم در همون حالت باشه. که اپل در ورژن 4 دنبال همین کارهاست.

2. اکوسیستم بسته نرم افزاری : جالبه بدونین تنها موردی که تونستن از اپل ایراد بگیرن که چرا؟! همین ترم افزار چت صوتی گوگل بوده! نرم افزارهای بسیار قوی مثل skype روی آیفون مثل یک تلفن واقعی عمل میکنن، و جالبه بدونین منتقدان محدودیت ها همه عاشق برنامه هایی هستند که همون اپل برای استفاده تایید کرده و 75 میلیون نفر آیفون دار دارن ازشون لذت می برن. جالبه بدونین با این محدودیت ها(که می تونم بگم استثنا هستند فقط) بیش از یک میلیارد برنامه از اپل دانلود شده که بی سابقه و عجیبه! راستی پس مایکروسافت و رقبا به جز این صحبت های به غایت خنده دار برای تضعیف رقیب چی دارن که بگن؟

3. دوربین: خیلی خنده داره که آدم یک وسیله در اندازه یک کتاب بزرگ رو بگیره بالا باهاش عکس بگیره(منظره رو تصور کنین!)، هرچند این ویژگی سلیقه ای هست اما دوربین پشتی برای چنین وسائلی به هیچ عنوان مرسون نیست.
اما دوربین جلو: بله خیلی خوبه باشه، اما شما از اپلی این رو می خواین که هنوز روی آیفون بسیار پرفروشش این ویژگی رو نگذاشته، روی آی پد تازه کار بگذاره؟! ضمنا این ویژگی رو واقعا نمی شه جزء مواردی گذاشت که به اون دلیل یک وسیله رو نخریم، من که تا بحال به چنین موردی بر نخوردم!

4. نبود کیبرد: در این مورد دوستان رو ارجاع می دم باز هم به 75 میلیون کاربر آیفون که دارن از کیبرد مجازی آیفون لذت می برن و باهاش راحتن. اگر دیدین کسی در حالت دوچرخه سواری و با یک دست از هر کیبوردی (چه مجازی و چه فیزیکی) میخواد استفاده کنه توصیه کنین حتما به پزشک مراجعه کنه، چون چنین دستگاههای برای استفاده در شرایط عادی ساخته شدن، نه روی درخت ها یا در حالت برعکس!

نبودن خروجی HDMI:
در ابتدا این رو بگم که آی پد به صورت کامل به TV وصل می شه و به دستگاههای صوتی نیز. حتی آیفون به HDTV وصل میشه و بنده یکی از استفاده کنندگان رابط A/V آیفون به TV هستم که بسیار با کیفیت عمل می کنه. پس این کاملا حرف غلطیه که خروجی TV نداره آی پد.
ضمنا چنان از نبود خروجی اچ دی صحبت می کنیم که
انگار تمامی تبلت های موجود در بازار دارن و ما به خاطر اینکه آی پد نداره نمی خریمش و می ریم اون یکی رو می خریم!
طبق بررسی های من تبلت های موجود به ندرت (شاید هیچ کدام) خروجی اچ دی ندارن! و نوبت اپل ما اون رو ازش می خوایم!

5. اندازه : در این مورد همین بس که اگر می خواهید وسیله ای که در جیب جا می گیره بخرید، آیفون در خدمت شماست! اما اگر می خواهید تبلت بخرید، برایتان متاسفم چون هیچ تبلتی در دنیا وجود نداره که توی جیب جا بگیره!!

در مورد لبه ها، به نظرم اشکال واقعا سلیقه ای و غیر فنی هست، در مورد فلش، باید بگم بله! این یک اشکاله! و اپل هرچند با ضرر باید این مشکل رو برطرف کنه.

در ضمن حین خوندن این مطلب در نارنجی مشکلاتی رو دیدم که می گم
از نویسندگان نارنجی می خوایم که کمی با دقت تر و با وسواس بیشتر مطالب رو بنویسند و بیشتر تحقیق کنند تا اطلاعات اشتباه به خواننده داده نشه. در ضمن مثلا عکس آخر این مطلب به شکل بسیاااار ناشیانه ای با فوتوشاپ طراحی شده! و اطلاع رسانی غلط و بدون دقت باعث گمراهی خواننده و عدم اعتمادش به مطالب سایت نارنجی خواهد شد.

موفق باشید
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Hosein-LS, January 31, 2010
مرسی جادی . عالی بود ...
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, January 31, 2010
جناب بابایی مطلب بسیار زیبایی بود لذت بردم. حرف دل من رو زدی! دوستان انتظار یک فضا پیما از اپل داشتند که برآورده نشده ظاهرا...

آقا هادی شمام بخون متن ایشونو جواب سوالت اونجا هست!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط علیرضا-, January 31, 2010
همچنان کسی نظری در باره ی Universal Serial Bus نداره ؟

فکر میکنم اپل یک مقدار در یونیک بودن این محصول زیاده روی کرده !
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, January 31, 2010
خدا رو شاکریم که چند نفر هم که حرف ما رو میفهمند به لطف وبلاگ جناب جادی (FreeKeboard ) به اینجا اومدن ....

انصافا در مورد iPad دوستان کم لطفی میکنند که هم از انتظارات زیادی هست و هم از ضعف اطلاعات...
0
نوشته شده توسط نریمان محسنی, January 31, 2010
ممنون از دوستان نارنجی و همه ی کسانی که کامنت دادن و همینطور صحبت های آقای علی بابایی که به نظرم دقیق تر از متن بالا بود ...

اما دو تا نکته :

1- شنیدین میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه ...
( دور از جون دوستان خودم رو عرض کردم :D )
بزارین حالا ریلیز بشه ... بعد به ایران برسه بعد حالا مشورت میکنیم باهم بخریم یا نخریم !

و 2 اینکه
خدایییییییییییییییییییییییی جان من حقوق بشر و انحصاری کردن و اینجور چیزهارو جان من بیخیال شین
سه سال پیش زمانی که آیفون فقط و فقط تو ایالات متحده بود ( و نه هیچ جای دیگه ی دنیا ! ) ملت ما تو ایران با آیفون ( قاچاق شده ) آنلاک شده، داشتن برای هم جوک ( اون هم به فارسییییییی !!! )اس ام اس می کردن :))

خدایی اگه ورود آیپد به ایران هم چیزی غیر از این بود و ملت ما به مشکل برخوردن من اسمم رو عوض میکنم میزارم نارنجی ...
آخ شرمنده اشتباه شد نارنجی اسم سایت شما بود ... میزارم بنفش آلو پلنگی ! ;)
0
نوشته شده توسط پارسا, January 31, 2010
دوستی که دائم روی ۷۵ میلیون کاربر آیفون مانور دادن: ۷۰ میلیون انسانی که در ایران زندگی می کنند هم ظاهرا راحتند.

اگر ۷ میلیارد انسان هم با یک روش یا محصول احمقانه یا توهین آمیز راحت باشند باز هم آن روش یا محصول احمقانه است. چون انسانها به راحتی به وسیله تبلیغات و پروپاگاندا فریب می خورد. درست مثل کاربران آتی آی پد.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط ?????, January 31, 2010
مطمئن باشید اپل هیج وقت ماکتی تسکینگ واقعی را در آی پد فعلی فعال نحواهد کرد چون ۱۰ ساعت عمر باتری اش تبدیل به ۲ ساعت می شود.
0
نوشته شده توسط حامد مهدیان, January 31, 2010
یادم می یاد روز اولی که iPhone اومد اونچنان برام جذابیتی نداشت اما به مرور زمان اونقدر برام جذاب شده که بی صبرانه منتظر نسخه ی جدیدشم که طبق شایعات احتمالا ماه June یا July می آد. البته اینم بگم که با اینکه اینقدر دوست اش دارم و به نظرم فوق العاده اس ولی من هنوز Nokia N97 دارم. اما به نظرم iPhone می تونه توی نسخه ی بعدیش در زمینه ی تلفن همراه اینقدر پیشرفت بکنه که منو مجبور به ترک عادت 7-8 ساله ام بکنه تا دست از Nokia بردارم.
منظورم اینه که شاید یکم باید بیشتر صبر بکنیم و این اجازه رو بدیم که از نزدیک با iPad آشنا بشیم اون وقت شاید خیلی هامون بفهمیم که توی قضاوت عجول بودیم. حالا یا می ریم می خریم یا خیلی هامون می گیم که اپل این بار نتونسته محصول خوبی رو عرضه بکنه.
به نظرم خیلی خوبه که همون طوری که محاسن یه محصول و می گیم معایب اش رو هم بدون هیج گونه تعصبی بتونیم بگیم و بنویسم. نوشته نارنجی خوب بود اما بر خلاف همیشه انگار یکم عجولانه و کم تحقیق به نظر می رسید.
من با نظر آقای بابایی خیلی موافقم. به نظرم iPad ایراداتی هم داره ولی خبلی هاش قابل رفعه.
در مورد عکس آخر به نظر من هم یه یه عکس دستکاری شده با فتوشاپ بیشتر شبیه تا به یه عکس واقعی.
بازم ممنون نارنجی...
0
نوشته شده توسط امیر.ک, January 31, 2010
من آیفون رو میخرم چون مییدونم یک محصول از اپل خریداری کردم ...
و وقتی از اپل محصولی رو می خری در حقیقت به خاطر آمیزش زیبایی و کیفیت و تکنولوژیی که اپل در اون رعایت کرده و به پاس احترام و تحسین کردن اپل اون محصول رو خریداری میکنی ...

که متاسفانه بعد از خرید اون محصول به قدری پرکاربرد میشه که با خودت فکر میکنی که قبل از نداشتن اپل چیکار میتونستی بکنی..

اپل اون چیزی نیست که اول فکرش رو بکونی بعد بخری..
بعد از خریدت میفهمی که چی خریدی..
3 سال پیش من آیفون خریدم و همین الان هم خیلی بیشتر از سال های گذشته دوستش دارم..
اپل شرکتیه که بدون استیو جابز اپل نمی شد ..
نابغه است نابغه
0
نوشته شده توسط ?????, January 31, 2010
ایراداتی که درباره آیپد ذکر شده اصلا ایراد نیستند بلکه قستی از طرح آپگرید و پلن تجاری اپل هستند تا بتواند بیشترین سود ممکن را از عرضه یک سری محصول خاص ببرد.
اپل یک دیکتاتور تمام عیار است. وقتی دارای یک برند بسیار مقبول مثل اپل هستید دیگر نیازی نیست به شرایط بازار و محصولات رقبا توجه زیادی داشته باشید. می توانید شرایط خودتان را به بازار و مصرف کنندگان دیکته کنید.
0
نوشته شده توسط میلاد, January 31, 2010
کاملش کن آقا نریمان،گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف بو میده, دقیقا! اگه شما هم واسه ویندوز و در کل محصولات مایکروسافت پول میدادید دیگه انقدر عیب روی apple و محصولاتش نمیذاشتید,حالا هم که دستتون نمیرسه به این محصولات و البته پشتیبانیشون ...
فکر نکنم لازم به یاد آوری باشه پیشینه شرکت apple ! که من microsaft رو هم انکار نمیکنم! به هر حال apple همیشه یک قدم جلوتره!
0
نوشته شده توسط ?????, January 31, 2010
البته استیو جابز یک نابغه است٬ نابغه بازاریابی و فروش.
0
نوشته شده توسط antiapple, January 31, 2010
آقای علی بابائی شما بهتر بود مدیر فروش محصولات اپل می شدید. خوب بلدین لاپوشونی کنید. ببنیم نبودن جاوا اسکریپت , صفحه عریض, usb , iTunis مزخرف , عدم تعویض باطری رو چطوری توجیه میکنی؟ توجیهت در مورد مالتی تکس خیلی خنده دار بود. حتی یگوشی 150 تومنی هم همچین امکانی رو داره.
نوجیهت درمورد دوربین که بماند دیگه میشه پی به وخامت اوضاع برد. این همه انتقاد برای اینکه بگن از این وسیله چند رسانه ای انتظار میرفت یک دوربین داشته باشه تا بشه یک ارتباط تصوثری برقرار کرد بعد امدی میگی رو آیفون ناقصاخلقش نذاشته چه لزومی داره رو این بزاره؟ بله چه لزومی داره بزاره 6 ماه بعد براش یه وب کم معرفی میکنه به قیمت خونه بایاش
به همه اپل پرستان توصیه میکنم بجای سفطته کردن یکم واقع بین باشین. هر عیب و ایرادیرو که نمی شه همیجوری بیاین روش ماله بکشید
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Momeks, January 31, 2010

* لبه های واقعا ضخیم اپل همیشه به ظرافت ابزارهایش مشهور بوده اما این تقریبا ۲۰٪ بدنه این دستگاه به قابی اختصاص پیدا کرده که فقط جا گیر است. ‏

اگه خوب توجه کرده باشید iPad از جلو شبیه یه قاب عکسه اتفاقا یکی از ظرافت های طراحی این محصول همینه که بسیار زیباست .

:O :

* اکوسیستم بسته نرم*افزارها. آی.پد نرم*افزارهای فروشگاه خود اپل (AppStore) را اجرا می*کند. این فروشگاه سابقه جذابی ندارد و بارها و بارها نرم*افزارهایی مثل نرم*افزار چت صوتی گوگل را کنار گذاشته تا به سود اپل صدمه*ای وارد نشود. با خرید یک آی.پد،


عجیبه والا بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده از این فروشگاه نچندان خوش سابقه ! خوبه که امارش از در پیتی هایی مثل ن.وکیا خیلی بهتر
ایکاش این نویسنده نچندان با سواد این مطلب نامه اپل به دادگاه جهت رد شدن نرم افزار گوگل خونده بود


اندازه. یک صفحه ده اینچ یعنی نیاز همیشگی به یک کیف برای حمل و نقل. این دستگاه را نمی*توانید در جیب بگذارید یا در یک کیف دستی اینطرف و* ان طرف ببرید.

اخه کدوم تپلت های دنیا تو جیب جا میگره که باید Ipad بگیره ؟


* نبودن کیبرد. یک کیبرد لغزان کوچک که از زیر باز بشود، ده برابر هر کیبرد تاچ اسکرین ارزش دارد. این نظر کسانی است که چند ساعتی با یک دستگاه دیجیتال کار کرده باشند. تنها حالت کمی راحت برای کار با چنین دستگاهی این است که به پشت روی تحت خوابیده باشید و پاهایتان را کمی جمع کنید و دستگاه را روی زانوهایتان بگذارید. به جز این حالت،[B] تایپ متن روی تاچ اسکرین یک شکنجه است.



الله اکبر !

http://www.myup.ir/images/otxy5meznzwbay1gmc41.jpg

اخه این مسخره بازی ها یعنی چی ؟ مرغ می تونه تخم بذاره اما ipad نمیتونه !
باتری قابل تعویض که چی بشه ؟ هی در پشت باز کن باتری بذار روش
صفحه عریض ! شما میگید تو جیب جا نمیشه اونوقت عریض تر !
صفحه اینک هم بنا به گفته کسانی که با Ipad کار کردن مشکلی در خوندن متن وجود نداشته و نور رو به اون صورت ساتع نمیکنه که چشم اذیت شه !
دوربین ! کی با این وسیله گنده میره عکاسی؟ ببین صفحه به این بزرگی باید لنزی باشی که جواب گوی HD بودنش رو بکنه درسته ؟ پس اگه قرار دوربین 2 مگاپیکسل بذارن که هم حجم گنده تر شه و هم قیمت بره بالا اصلا صرف نمیکنه
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, January 31, 2010
من یک قسمت از ویدیوی Keynote معرفی اپل رو ( حدودا ۲ دقیقه به حچم ۵.۵ Mb ) در آدرس زیر آپلود کردم.
پیشنهاد میکنم دوستلن منتقد ( همچنین جناب جادی) دست کم این یک قسمت را تماشا کنند.
در این ویدیو هدف از تولید iPad و کاری که این دستگاه قراره انجام بده گفته میشه.
سعی کردم تا اونجا که ممکنه از حجم ویدیو کم کنم و کیفیت اون رو حفظ کنم.

http://www.persianupload.com/1615165


, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Caspian, January 31, 2010
مگه میشه موقع اینترنت هم زمان فیس بوک و چت و موزیک نباشه . آبروشو اپل با این محصولش برده منم سنگ را ترجیح می دم. اینکه بخواد کاربرا را اپل محدود کنه کاریه که مایکروسافت انجام داده و نکرار این حماقت ها واقعا عجیبه !!!!!
0
نوشته شده توسط jadoooooooooo, January 31, 2010
باید دید ! شاید ضخامتش جوری باشه که بشه چند وظیفیش کرد ! منتظر میمونیم تا بیاد
حامد
نوشته شده توسط حامد, January 31, 2010
به نظر من حالا گذشته از این همه نقد چه بد و چه خوب ولی واقعا اندازه اش که خیلی بزرگه حداقل می شه گفت تو جیب کت من جا نمی شه
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط eflli, January 31, 2010
سلام دوستان من عاشق اپل هستم وقبلش عاشق نوکیا بودم و هنوز هستم ولی از موقعی که این دستگاه اپل 1 هفته دستم بود نگاهم بهش عوض شدو خودم خریدم و بچه های اپل دوست راست میگن البته در مورد این جدیده من باهاش مخالفم فقط به خاطر قانون و متن بسته که نمیشه در موردش هیچ حرفی زد و امسال فقط خواسته اقلیت را تهیه کرد که این مشخصات را دوست دارند و مطمئن هستم در آینده برای رقابت در بازار گوشی عالی به بازار بده و من کماکان منتظر هستم .
0
نوشته شده توسط sadegh, January 31, 2010
1100
0
نوشته شده توسط محمد ع, January 31, 2010
انتظار من از جادی بیشتر از این نوشته بود. در مورد آیپد ظاهرا با یه تبلت پیسی طرفیم و در همین حد باید ازش انتظار داشته باشیم.

تنها اشکال منطقی به آیپد به نظر من نرم افزارهای غیر آزاد، رابط کاربری کمی قدیمی و صد البته عدم وجود مولتی تسکینگه
0
نوشته شده توسط وحیدی, January 31, 2010
من عاشق طراحی ها و خلاقیت های اپلم، ولی فکر کنم هرکس این متن رو بخونه، با این همه ضعف از خیر آی پد میگذره! البته شاید اگر خصوصیات مثبت و منفی رو در کنار هم بذاریم و بعد مقایسه کنیم، یه کم واقع گرا تر بشه...از مطلالب مفیدتون ممنون
0
نوشته شده توسط پارسا, January 31, 2010
حس من اينه كه دوستان تعصبي برخورد مي كنند چه طرفداران چه مخالفان

1-گربه دستش به گوشت نميرسه !!!! فكر نمي كنم محصولي در دنيا توليد بشه و شما نتونيد تو ايران پيداش كنيد. نمايندگي نداره و پشيتباني هم تو ايران نميشه ولي پيدا كردنش كه ديگه كاري نداره
2- در پاسخ اون دوستاني كه گفتند تبلت تو جيب جا نمي شه خواهش مي كنم برن به سايت www.umpcportal.com و نگاهي به تبلتهايي كنند كه 5 اينچي هستند .
3- همه مي دانند كه براي يه دستگاهي كه 10 اينچ مانيتور داره كيبورد لمسي قابل پذيرش نمي باشد . در مورد آيفون حق باشماست . ايفون دستگاه كوچكي است كه براحتي مي توان با كيبرد لمسي كار كرد ولي تصور بكنيد كه چگونه بايد يه دستگاه 10 اينچي را نگهداري و تايپ كني .
4- در برخي موارد هم پاسخ من اين است ..بله ..خيلي از سخت افزارها را ميشه وصل كرد ....به يه كامپيوتر روميزي پنتيوم 3 هم مي توانيد كلي سخت افزار وصل كنيد ولي مهمترين نكته اينه كه در حال حاضر همه دوست دارند سخت افزارهايي كه بسيار كاربردي است در خود دستگاه تعبيه شود . در حال حاضر كه دنياي HDMI به اندازه كافي همه گير شده است اين يه نياز عمومي تلقي ميشه .براي دوربين هم همچنين ...داستن يه دوربين وبكم همراه دستگاه به نظر خيلي جالب نيست .
5-بقول يكي از همين دوستان ...لطفا باطري 10 ساعت بخاطر مولتي تسكنيگ نبودنشه وگرنه در غير اينطورت بيش از 2 ساعت نميشه باهاش كاركرد.
6- اشاره اي به دانلود نرم افزارها مي كنند . اگه امكانش هست دوستان تعدادي از نرم افزارهاي كاربردي دانلود شده را نام ببرند . اين خيلي مهم است كه چه نرم افزاري وجود دارد و دانلود شده است تعداد كه اهميتي ندارد . به نظر من كيفيت مهم است نه كميت
7- مهمترين چيزي كه ميخوام بگم تو اين قسمت است :
بفرماييد اين دستگاه چه نفاوتي (بجز 10 اينچ بودنش و سرعت سي پي يو)با ايفون دارد؟ چون هر كاري كه ايفون در عمل انجام مي دهد دقيقا ( البته ايفون بيشتر چون حداقل جي پي اس دارد!!!!!) همون كارها را مي تواند انجام بدهد.
8- قابل توجه دوستان طرفدار اين دستگاه عرض كنم كه هدف اين نيست كه مغرضانه چيزي را بكوبيم يا متعصبانه ازش دفاع كنيم فقط هدف اينه كه به سايرين كمك كنيم تا انتخاب بهتري داشته باشند.
صرف بودن برند يه دستگاه نمي توان چيزي را خوب يا بد دانست.
همه ما مي دانيم كه با 400 دلار ( 100 دلار كمتر) مي توانيم Netbook در سايزهاي 8يا 9 اينچي با ماركهاي ايسر يا آي بي ام بگيريم كه ويندوز ( غول سيستم عاملها در دنيا ) داشته باشد / كي برد داشته باشد / دوربين داشته باشد. هر نرم افزاري روش نصب بشه . اگه هم مشكلي داشته باشد به اندازه كافي متخصص باشه كه حلش كنه و از همه بالاتر نرم افزارهايي كه خودمان دوست داريم را بنويسيم و ازش استفاده كنيم .
دوباره دوستان تعصبي نشند بگند ايسر كجا و اپل كجا ....
ما با برند زندگي نمي كنيم با رفع مشكلاتمان توسط اين تكنولوژي ها زندگي ميكنيم.
0
نوشته شده توسط تیرداد, January 31, 2010
این یه آی پاد که تو مکس اسکیلش رو عوض کردن همین
0
نوشته شده توسط جادی, January 31, 2010
جادی هستم و توضیح بدم که من هم اپل رو دوست دارم و به نظرم شرکت جالبی است و اگر خارج زندگی می کردم بخشی از پولم رو همیشه سهام اپل می خریدم (: اما نکته اینه که این دستگاه ها انتظارات رو برآورده نمی کنه. در مقایسه با رقباش نسبتا گرونه و کم کاربرد. من قول می دم تا آخر سال، کلی تبلت و ای بوک ریدر بیاد که از نظر اسپک بسیار بالاتر و جذاب تر باشه. الان از یک ای ریدر انتظار می ره که یک هفته کامل روشن بمونه (و می مونه) و از یک تبلیت انتظار می ره که بشه باهاش اس ام اس داد و گرفت یا مالتی تسک باشه و دوربین داشته باشه و ... . این دستگاه نه تبلت است، نه ریدر، نه تلفن و نه هیچ چیز جذاب دیگه بلکه یک ریدر ضعیف است و یک تبلیت ضعیف و ... (:

من اپل رو دوست دارم و اگر یاتون باشه قبل از اینکه توی ایران مد بشه، مک بوکم رو خریدم و ریویووهام رو نوشتم و بعدها کم کم تو ایران مد شد ولی این دلیل نمی شه بگم هرچی اپل می سازه خوبه (:
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط پدرام, January 31, 2010
آقای علی بابایی، صحبت های شما هم جالبه ولی بد نیست که بدونیم با iPhone شما نمیتونید رادیو اینترنتی گوش کنید، استفاده از فایل های ریل پلیر رو آیفون ممکن نیست و نرم افزار Skype که شما فرمودید، بله به طور کامل کار میکنه ولی به شرطی که از Wifi بخواهید استفاده کنید ولی اگر از 3G بخواهید استفاده کنید باید حتما آن لاک کنید گوشیتان را !! دلیلش هم مشخصه چون شما می تونید با اینترنت هزینه تلفن خودتون رو بسیار کاهش بدید دقیقا شبیه همون داستانی که اپل در ابتدا با Google Voice داشت که البته برای همه اینها شما پول پرداخت کردید ولی شما صاحب وسیله اتان نیستید و اپل است که به شما می گوید حق استفاده از چیو داریم یا نداریم. در مورد بلوتوث چی؟ مگه پول چیپ بلوتوث رو اپل نگرفته؟ چرا نمیشه یک عکس فرستاد یا یک آهنگ از دوستان که یک موبایل قدیمی دارند دریافت کرد؟ اینها تکنولوژی نیست. محدودیت است. چرا iPhone محبوبه؟ چون امریکایی است. چون تو امریکا فقط بلک بری و اپل است و مردم امریکا نمی خواند سامسونگ کره ایی بخرند. شاید iPad در امریکا فروش موفقی داشته باشه ولی مطمئنا با این پول مردم جاهای دیگه دنیا انتخاب های بهتری خواهند داشت و شاید وقت این رسیده که محصول را از قابلیت هاش انتخاب کنیم نه از برند یا مدیر عامل یا شخص سخنگو شرکت.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط wiz, January 31, 2010
دوستان هول نکنید . دقت داشته باشید که این موارد بیشتر نرم افزاری است و هنوز 60 روز تا عرضه مانده است . من فکر می کنم بیشتر مشکلات مربوط به نرم افزاری حل خواهد شد
0
نوشته شده توسط نوید2, January 31, 2010
اپل همیشه همینطوری کار کرده ، نصفه نصفه ، من یادمه وقتی آیفون معرفی شد هم همه می گفتند این چه گوشی ای است که فیلم نمی گیره ، بلوتوث نداره ،ام ام اس نمی گیره و هزار تا چیزه دیگه اما بعد همه دیدن که آیفون چی شد.
اما به نظر من اینبار برای آی پد اینطوری نمی شه . به قول معروف یه بار جستی استیو ! دوبار جستی استیو ، ...
0
نوشته شده توسط armaan1, January 31, 2010
اپل دوستان صادقانه بگن، آی پد چه چیز ارزشمندی فراتر از یک آیفون داره؟ آیا این محصول قراره دنیا رو متحول کنه؟
0
نوشته شده توسط MiladGH, January 31, 2010
منم خیلی خوشم نیومد از این آیپد.
متن شما هم تقریبا اشکالات رو کاملاً پوشش داده. فقط این قسمت نادرسته که نوشتید:
حین نوشتن یک متن، نمیتونه آهنگ هم گوش بدهد.
چون این طور نیست و توی تقریباً همه برنامه ها میتونید آهنگ هم گوش کنید.
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, January 31, 2010
به نظر من اپل شرکت مبتکر خلاق و خوبیه. اشتباه هم تو تاریخ یه شرکت پیش میاد. ولی این که اسرار به این اشتباه داشته باشی یه چیز دیگه هستش. به نظر من بزرگترین اشتباه اپل که خیلی هم داره ازش ضربه می خوره محدود کردن کاربراست. حالا به هر نحوی. چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری
0
نوشته شده توسط sajjad sa, January 31, 2010
نبود مالتی تسک
عدم قابلیت اشتراک گذاری
نبود فلش
سایز ال سی دی
و به قول نارنجی دی آر ام گسترده

به عنوان یه طرفدار اپل باید بگم آبروی هرچی سیبه برده!
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, January 31, 2010
خوب شد من خواهش کردم که ویدیویی که آپلود کردنم رو نگاه کنید! از این ساده تر و دقیق تر نمیتونم حرفم رو منتقل کنم...
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, January 31, 2010
یه چیز دیگه رو هم اضافه کنم این که من این ipad رو به عنوان یه تبلت به هیچ و جه قبول ندارم. اصلی ترین دلیلم هم اینه که به نظر من اگه واقعاً اپل می خاست تبلت درست کنه باید macos توش می زاشت. حالا نگین که این هیچی نمی فهمه. تمام ایراد هایی که می خاین به من بگیرین بابت این حرفم رو می دونم ولی خیلی ها از اپل تبلتی انتظار داشتند که حد اقل در حد نت بوک ها کار کنه. بعدشم که خیلی ها هی برای تصدیق حرفشون به آیفون رجوع می کنن. و هی می گن آیفون اینو داشت آیفون اونو داشت دقت کنن موضوع این بحث آیفون نیست. آیپده. این دستکاه برای اپل چیز خاصی نمیاره. پس اصرار بی خود نکنین. قبول کنین که این یه اشتباه از جانب اپل بود.
در ضمن کم و کسری های آیفون دلیلی بر خوب بودن آی پد نیست که بگیم چون آیفون اینو نداشت و موفق بود پس آی پد هم نداره موفقه! این منطقی نیست. چون اصلاً عرضه آی پد برای این بود که فاصله بین لپ تاپ و آیفون رو پور کنه. ولی آیا آن آی پد چیزی به غیر از یه آیفون بزرگه؟ چیز جدیدی برای ارائه داره؟ یه CPU جدید؟ این قراره تحول درست کنه؟
به علاوه قبول کنین که اگه مثلاً باتری آی پد خراب بشه اینت وسیله تقریباً بدرد نخور می شه.
آپل قرار بود یه تبلت بده که دنیا رو متحول کنه. ولی آیا یه آیپاد بزرگتر می تونه این کار رو بکنه؟ دوستان خواهشاً این قدر متعصب نباشین. مایکروسافت هم تو عرضه ویستا همین رفتار ها رو از خودش نشون داد. ولی دیدین که ویستا به یه فاجعه تبدیل شد.
صفحه نمایش پهن هم چیزی بود که واقعاً از اپل انتظار می رفت برای آیپد پیش بینی کنه. 4:3 واقعا خیلی شوته دیگه!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Dena, January 31, 2010
اره خوب دلایله به جاییه
0
نوشته شده توسط Dena, January 31, 2010
ama mishe rosh fek kard, alan nemishe nazare ghatio dar moredesh dad
MILAD
نوشته شده توسط MILAD, January 31, 2010
به تظر من باید از اظهار نظر های متعصبانه خودداری کرد
اصولا محصولات اپل را برای این میخرند که رابط کاربری خوبی داره
و این محصول بدرد همه میخوره و چون کار کردن باهاش راحته تمام کسانی که تا به از کامپیوتر استفاده نکردند هم میتونند استفاده بکنند از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها یگیر تا حتی اگه به یک بچه 7 ساله هم بدین در عرض یک ساعت یاد مبگیره چی کار کنه!!!
اون اوایل که IPOD اومده بود هم یادمه که همه شرکت ها مسخره میکردند که مردم گوشی بدون کیبورد نمیخرند!! و یا میگفتند هیچی غیر از صفحه نمایش بزرگ نداره!!! در حالی که به پرفروش ترین گوشی تمام ادوار تبدیل شد و علتش هم یکی قیمت پایین و دیگری رابط کاربری و محصولات اپل بود
برای کسانی که میگند قیمتش زیاده هم باید بگم IPOD قیمتی حدود200 دلار داره شما که توقع نداری همین قیمت بییاد بیرون؟؟!!!
باید بگم صفحه نمایش 9 اینچی 4 برابر صفحه 4.5 اینچی مساحت داره
و محصولات اپل نه برای متخصصان و فقط برای عامه مردم فروخته میشه و با قیمت گزاری های پایین و برنامه های بسیار عالی فروش بسیار خوبی خواهد کرد
0
نوشته شده توسط علی یوسفی, January 31, 2010
من در مورد محصول جدید اپل اطلاعات دقیقی ندارم و کل موضوع رو از تلویزیون دیدم ولی چیزی که از کمپانیهای آمریکائی بخاطر مدتی کارکردن با آنها تجربه کردم اینه که آمریکائی ها چند ترفند خاص در تولید محصول دارند:
همیشه نسبت به بازار از نظر تکمیلی محصول عقب افتاده تری به مشتری ارائه میدن(البته یک یا دو بخش از محصول را باکیفیتر تدارک میبینند تا بتوانند در تبلیغات بشدت روش مانور کنند)
بخش حیاتی برای آمریکائی ها تبلیغات وسیع با استفاده از متخصصهای جامعه شناس و روانشناس میباشد آنها طوری به بیننده تلقین میکنند که تو اعتماد به نفس نداری با خرید این محصول تو صاحب اعتماد و ارجوقرب خواهی بود (جالبه که اثر این تبلیغات از گذشته دور در ذهن مردم ما حک شده و بی دلیل معتقدند که جنس آمریکائی چیز دیگست!)
امریکائی ها محصولاتشونو طوری میسازند که شما برای بروز کردن کلی پول ناحق به کمپانی پرداخت کنی(البته در مورد بازار سلفون چند شرکت معتبر در امریکا هستنند که اکثر بروز رسانیشون مجانی هست مثل سامسونگ و علت محبوبیتش در اینجا همین موضوع است. مدتی قبل با شخصی چینی که خرده تاجر بود حرف میزدم میگفت صاحبان کمپانیها امریکائی فکر میکنند هنوز در دوره برده داری زندگی میکنند و مشتری برایشان مثل برده نمود میکنند. من شخصآ فکر میکنم یکی از علتهای تنفر چینیها از محصولات امریکائی ریشه در این موضوع دارد.
MILAD
نوشته شده توسط MILAD, January 31, 2010
و در مورد اون عکسی که 4 تا IPOD را کنار هم قرار دادین!!! باید بگم قیمت IPAD دو باربر IPOD خست در حالی مساحت صفحه بیش از 4 برابر شده!!!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط poo, January 31, 2010
آقاي علي بابايي
ببخشيد اما مثل اين که شما دقيق نمي دوني مالتي تسک يعني چي . اين که برنامه رو از وسطش بياي بيرون و وقتي برگردي state حفظ بشه که اصل مالتي تسک نيت .
اگر يک نگاهي به کتاب هاي سيستم عامل بندازي مي بيني که وقتي يک برنامه سوييچ مي شه به يکي ديگه ( بعد از هر اينتراپتي که مي ياد نه اين که شما مينيمايز کني) وقتي دوباره برنامه سوييچ بک ميشه حالتشو نگه داره (اطلاعات تو pcb يا در thread base ها در tcb ذخيره مي شه) و مزيت عمدش استفاده بهتر از cpu و به حداقل رسوندن زمان بيکاريه(زماني که برنامه در حالت wait/block قرار دارد) الان با اين cpu هاي قوي واقعا نياز به مالتي تسک بودن وجود داره . سرعت برنامه در حالت سينگل تسک بيشتره چون سربار هاي scheduling و نيز مسائل مربوط به ME و deadlock و starvation و.... وجود نداره و برنامه ي ديگري هم نيست و اين برنامه هر موقع بخواد cpu دستشه .
در کل من خودم اگه مکينتاش روش نصب بود حتما مي خريدمش اما الان منصرف شدم , مي رم يک کيندل مي گيرم که چشمام واسه ايبوک خوندن اذيت نشه (البته مقايسه اين دو جايز نيست)
0
نوشته شده توسط ساسان, January 31, 2010
ممنون جادی به خاطر مطلبت.
کلا اپل این تبلت‌ش رو خیلی hype کرد ولی نتیجه نهایی به نظر من واقعا افتضاحه! دقیقا اومدن ۴ تا آیپاد رو گزاشتن کنار هم. نه مالتی تسکینگ نه کدک فلش! استیو و بچه‌ها نشستن دور هم گفتن خب حالا چی‌بدیم بیرون تا ملت رو حسابی سرکیسه کنیم (و البته پشتشون به Fanboy ها گرم هست!) و این به ذهن‌شون رسیده. چیز خاصی نمونده که بگم و همه مشکلاتش تو پست و کامنت‌ها ذکر شده، فقط برید کامنت‌های چندتا سایت معروف مثل Engadget در مورد iPad بخونید تا ببینید چه موج زد Appleی راه افتاده.
راستی چیپ ست پردازندش هم تولید سامسونگ هست و اپل مغزش به این چیزها نمیکشه!
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط جادی, January 31, 2010
شهریار۱۳: عقلشون می رسه اما خم رنگرزی نیست که بتونن هر چی می خوان در بیارن (: خب بحث اینه که گفتن عمر باتری خوب باشه، صفحه رنگی باشه، کماکان از فروشگاه نرم افزار پول در بیاریم، انواع آداپتور وآپگرید رو بفروشیم، وزنش کم باشه و ... و این رو درست کردن (:

من مطمئنن دوست دارم چنین چیزی بخرم ولی شکی ندارم که مال من باید روش نرم افزارهای متنوع نصب بشه، ویندوز نداشته باشه، یو اس بی داشته باشه، بتونم راحت روش کتاب بخونم و آهنگ گوش بدم، وایرلس داشته باشه و قیمتش هم زیر ۵۰۰ تومن باشه. اولین چیزی که در این رده اومد که چنین مشخصاتی رو داشت، من می خرم (:
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, January 31, 2010
جادی جان خودمونیم از این چیزهایی که میخواهی داشته باشی فقط USB روی iPad نیستا ... :دی اون رو هم میتونی با Dock بدست بیاری...
0
نوشته شده توسط پارسا, January 31, 2010
این داستگاه فاقد اسپیکر های استریو است و فقط یک اسپیکر کوچک در لبه سمت راست دارد.
شهریار۱۳ اتفاقا عقلشون به شدت می رسه. با کم کردن امکانات هم قیمت تمام شده را بایین آورده اند و سود خالص را افزایش داده اند هم پشتیبانی فنی ساده تری باید به مشتری ارائه دهند و هم عمر باطری را افزایش داده اند و هم وزن کم و زیبایی ظاهری را حفظ کرده اند. به هر حال اپل انقدر محبوبیت دارد که اگر همان سنگ را هم بسازد و بفروشد مردم برای خریدنش صف می کشند.
هر وقت هم که به اندازه کافی از این آیپد ناقصشان فروختند آنوقت یک دوربین به آن اضافه می کنند و همین آیپد را باز هم به اسم آیپد جدید می فروشند و سود ۲ برابر می کنند.
عقلشان خوب کار می کند خووووب
0
نوشته شده توسط se7en_boy, January 31, 2010
باز هم خيليا دارن از رويه تعصب حرف ميزنن.آخه چرا نميخواين قبول کنين که اپل گند زده؟يه بار تو عمرتون حقيقت رو قبول کنين.حالا مگه اپل ارثه پدرتونه که اينقد بعضیا حرص ميزنن.خيلیا با همين حرفشون فقط خودشونو از حقيقت دور ميکنن.تا حالا هم فقط از سافاری و quick time اپل استفاده کردم که با هيچکدومش حال نکردم.تاحالا هيچوقت نيازی به استفاده از برنامه هاي اپل پيدا نکردم.چون هميشه بايد از بهترينهااستفاده کرد و هميشه بهترين به اسم نيستش.اپل با اين کارایي که انجام ميده فقط ميخواد خودش سود کنه نه کس ديگه ای.خدا وکیلی اسم چندتا از برنامه های اپل رو که تا حالا نصب کردین بنویسین
0
نوشته شده توسط VanhetWesten, January 31, 2010
سنگ !!!! D:
0
نوشته شده توسط COWON, January 31, 2010
آقای جادی یه نگاهی به این دستگاه بندازید. بمظرم آپادو می زاره تو جیبش
COWON Q5W
یو اس پی هاست . امکان کپچر فیلم. کیفیت ساخت بالا. امکانات گسترده , سیتم عامل WinCE 5.0 Professional
اجرای فای لهای آفیس...
قیمتشم کمتر از آپاده

http://www.cowonglobal.com/product_wide/product_Q5W_feature.php

خداییش آیپاد در کنار این وسیله مثل یه سنگ نمی مونه؟
0
نوشته شده توسط COWON, January 31, 2010
آپادمنظورآیپد
اشتباه لپی بود
0
نوشته شده توسط Sina2paul, February 01, 2010
من هم اول فکر میکردم آی فون بدرد نمیخوره ولی الان میبینم که زیاد بدم نیست چون برنامه های کرکش اومده. ولی بازم بدون مالتی تسکینگ به آدم حال نمیده. ولی قابل تحمله.

ولی تبلت با این اوضاع واقعا خورد تو ذوغم. با این جزئیاتش نمیشه کنار اومد.
0
نوشته شده توسط آلوچه, February 01, 2010
یک دمو از آیپد دیدم که کارتون UP رو نشون می داد. چون ابعاد تصویر ۳:۴ بود فیلم که ۱۶:۹ بود را با حذف فسمتهای چپ و راست تصویر نشان می داد. این موضوع با مقایسه با فیلمی که روی لپ تاپم دارم به راحتی قابل مشاهده بود.
0
نوشته شده توسط aliii jooooooon, February 01, 2010
دوستان عزیز یه مطلبی هست که اگر بدونید دیگه اینقدر بحث نمیکنید.

این محصول چه طرفداران اپل بخوان چه نخوان نقص های گفته شده رو داره و اینها همش توجیه است....

اما اگر دلیل اونها رو بدونید دیگه به چشم نقص نگاه نمی کنید.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط aliii jooooooon, February 01, 2010
اما دلیل:
دوستان من میدونستید فقط LCD اون هزینه 100 دلاری برای اپل داشته؟ یا پردازنده که 15 دلار هزینه داشته...یعنی اگر این دستگاه رو کامل و بدون نقص میخواستی اون وقت دیگه باید فکر 400 دلار رو از سرتون بیرون کنید..

و دلیل دیگه که خیلی هم روی این نقایص اثر گذاشته سود 200 دلاری اپل هست که روی هر ای پد میکنه که برای این محصول و با این رنج قیمت سود زیادی هست و میتونست با قانع شدن به سود کمتر محصولی کاملتر رو عرضه کنه....

در مورد یکسری از متعصبین هم که میگن مگه لپ تاپ هست و از این حرفا..باید بگم که خود اپل و طرفدارانش هستن که از یه سال قبل جو میدن و یه همچین چیزیو واقعا در حد یک نوت بوک بزرک کرده بودن
0
نوشته شده توسط aliii jooooooon, February 01, 2010
ata-2 جان میدونی کاربرد این محصول چیه؟؟ فکر نکنم بدرد این بخوره که خدادتومن پاش پول بدی و بیای تو نارنجی این نظرات قشنگ رو بدی...چون همونطور که میدونی این قیمت برای امریکایی هاست نه اینجا..

در ضمن این محصول یعنی اینترنت در همه جا و همه زمان نه ایران که تو خونه خودمون هم نمیتونیم به خوبی بهره ببریم..

حالا شما برای اینکه ثابت کنی اپل خریدی بدو برو 60 روز دیگه بخر
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط سینا 62, February 01, 2010
الان توی دنیا خلاقیت اقتصادی و تبلیغاتی مهمه فقط. توی ایران ما خیلی از مرکز این گردباد دوریم. اونجا هدف اصلی اینه که یه برند بتونه تعداد زیادی عاشق سینه چاک پیدا کنه. دیگه نونش تو روغنه چون هر آشغالی رو با ولع تمام و با چشمانی کاملا بسته می خرن و روی چشماشون میزارن.
0
نوشته شده توسط R3ZA, February 01, 2010
سلام

من با بحث خریدن و نخریدن این دستگاه کاری ندارم فقط می خواستم بگم که آیا تو دنیا Tablet PC هست که دوربین داشته باشه. خیلی مشتاقم بدونم که کدوم تبلتی پی سی دوربین داره . اگر پیدا کردید معرفی کنید . من اولین مشتری اش هستم .
0
نوشته شده توسط مهرداد آرمانپور, February 01, 2010
همزمان با Apple، کم‍پانی Dell یک تبلت معرفی کرد که دوربین ۵ مگاپیکسلی داره و سیستم عاملش هم آندرویده.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط امین............., February 01, 2010
قبلا واسه iphone هم یادمه همینو میگفتن اما الان حقیقت چیز دیگس.. اینا فقط کار طبلیغاتیه
0
نوشته شده توسط پارسا, February 01, 2010
به نقل از كامپيوترورلد
در حالي كه حداقل قيمت رايانه لوحي تازه عرضه شده شركت اپل 499 دلار است، بررسي ها حاكي است ساخت اين محصول براي اين شركت تنها 270 دلار هزينه دارد.، به بيان ديگر اپل از محل فروش هر تبلت 499 دلاري 229 دلار به جيب مي زند.
برايان مارشال از شركت BroadPoint AmTech كه در زمينه تجزيه و تحليل سخت افزاري محصولات ساخت شركت اپل يد طولايي دارد با بررسي مفصل اين رايانه لوحي و مدل 16 گيگابايتي آن كه داراي سازگاري با استاندارد بي سيم واي فاي است، به اين نتيجه رسيده هزينه ساخت اين محصول براي اپل تنها 270 دلار است.
گران ترين مولفه استفاده شده در آي پد نمايشگر ال سي دي 9.7 اينچي و لمسي آن است كه 100 دلار ارزش دارد. حافظه 16 گيگابايتي آي پد كه در يك محفظه آلومينيومي قرار مي گيرد، 25 دلار و تراشه A4 اپل كه بر روي اين رايانه لوحي نصب مي شود تنها 15 دلار براي اپل هزينه در بر داشته است.
بر همين اساس نسخه سازگار با استاندارد نسل سوم شبكه هاي تلفن همراه آي پد از اين هم براي اپل سودآورتر است، قيمت تمام شده اين محصول براي اپل 306 دلار است، اما قيمت فروش آن 629 دلار است.
ساخت مدل 599 دلاري اين دستگاه هم براي اپل تنها 316 دلار هزينه دربر دارد.
0
نوشته شده توسط سهند, February 01, 2010
کاملا موافقم...
0
نوشته شده توسط کامبيز, February 01, 2010
مارو باش چقدر منتظر بودیم اخرش اپل گند زد خواستم لپ تاپم را بفروشم تا به جاش اینو بخرم اما دیدم لپ تاپ فرسودم صد در صد بهتر از اپل هست
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, February 01, 2010
آقا چرا گیر میدین. بحص آی پاد و آیفون از آی پد جداست. اون ها وسیله های خوبی بودن که از اولش هم خودشون رو نشون دادن. اونی هم که ویدئو آپلود کرده بهتره به سر و صدایی که اپل چند ماه راه انداخته بود اشاره کنه. آی پد قرار بود تبلتی باشه که دنیای فناوری رو عوض کنه. یه آی پاد بزرگتر قراره این کار رو بکنه؟ این قدر تعصب به خرج ندین. قبول کنین که انتظارات از اپل به خاطر همون آیفون و آی پاد بالا بود ولی اپل انتظارات رو برآورده نکرد. اگه واقعاً یه تبلت خوب بود به نظر من 1000 دلار هم ارزش داشت. شایدم بیشتر. چون واقعاً تکونی به دنیای تبلات ها می داد. یعنی همون کاری که با دنیای موبایل ها و پخش کننده ها کرد. ولی آی پد نمی تونه. چون اکثر کاربرا از اپل انتظار یه سیستم عامل خوب داشتن مثل مکینتاش. iphone os جاش تو همون آیفونه و برای تبلت به نظر من خوب نیست. مثل اینه که بگین مایکروسافت با ویندوز موبایل یه تبلت درست کنه! خوب مسخره است دیگه! اپل انتظارات رو برآورده نکرد. شاید تو نسخه های بعدی بتونه ولی این یکی شاهکار آیفون رو تکرار نمی کنه.
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, February 01, 2010
سعید اکبرزاده :
اپل سر و صدایی راه نینداخته هیچ وقت.
هرچه بوده شایعاتی بوده که کاربرانی مثل شما ساختند و از iPad یک غول ساختند که حالا اونها رو راضی نمیکنه!
0
نوشته شده توسط antiapple, February 01, 2010
ehsan Hamtaei:
ای پان اپلیسم, ای اپل پرست, خدای شما یعنی استیو باقالی چشمتونو رو حقایق بسته
شماهم برو یدونه از این تخت سنگا بخر و پز بده من اپل دارم.اما توصیه می کنم جایی صحبت از امکانات جانبیش نکنی ها, یموقع به سرت نزنه یه فیلم توش بنمایش بزاری!!! چون کاملا ضایع می شی (((((((((((((((((((:
0
نوشته شده توسط mahyarTECH, February 01, 2010
اصلا برای من سواله وقتی usb نداره اطلاعات رو
چجوری توش می ریزن؟
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط ehsan Hamtaei, February 01, 2010
antiapple :
حرف منطقی جواب نداره.... ;)
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط antiapple, February 01, 2010
Legolas:

درام از خنده رودبور می شم که دوستان چه توجیهاتی برای ضعف ساختاری این تخت سنگ میارن. فکرشو کنید مثلا میرید خونه رفقیتون یه 4 تا عکس برزید توش باید کلی وقت بزارید این ایتونیس مزخرفو نصب کنید رو سیستم طرف. .اقعا عذاب آوره
آقا یه توجیهم برای نداشتن فلش پلیر کن , بازم بخندیم
(((:
Hamid Rahnama:
بحث گربه و بیفو بوف نیست. اگه دقت کرده باشی محصولات اپل مثل پشگ... تو بازار ایران پیدا می شه. بحث سر کلاه گشادیه که شرکت داره سرتون میزاره. یه محصول 300 دلاری رو بهت میده600 دلار با تمام کمی کاستی ها. بعد باید کلی پول بدی که مثلا یه کتاب توش دانلود کنی یا یه موزیک بخری اونم فقط از آیتونیس.خودت بشین دو دوتا چهرتا کن ببین شرکت اپل با سو استفاده از نام نشونش چه پولی به جیب میزنه
0
نوشته شده توسط من, February 02, 2010
کیفیت محصولات اپل قابل انکار نیست
همیشه حرفه ای ها خصوصا تو کارهای ویدئویی و گرافیکی دنبال اپل بودن
اما باید قبول کرد که اپل داره از این محبوبیت سو استفاده میکنه
0
نوشته شده توسط iman, February 02, 2010
گند تراز محصولات اپل من نديدم
iphone که گوشي نيست يه چيزي تو مايه هاي terminal linux هست
منوشو با نوکيا مقايسه کنيد متوجه ميشيد هيچ چيز نداره
اينم از اين شاهکار جديدش . ppc از اين مجهزتره
يک عده ازدوستان مبتلا به بيماري خريد محصولات امريکايي هستند
ولشون کني ميرن از ماشينهاي 12 سيلندر امريکايي ميخرن
به هر حال تا اپل مشتريهايي مثل شما داره غم نداره
تا هزار سال ديگه هم iphone رو يک ميليون تومن ميفروشه
خدا شانس بده


, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط Reader, February 02, 2010
اپل بارفتار انحصارگرانه ومحدود کننده یگبار دیگر بمیدان امده و بطوروسیعی عدم اشتیاق وبیمیلی ایجادکرده. این رفتاراحمقانه که استفاده کننده باید از من تبعیت کند برنامه های من را اجراکند دسترسی به اپن سورس ممنوع استانداردهای تریپل ای مالیده ورودی خروجی نمیدیم برای هر کاری ادبتور من را بخرید و عدم رعایت استادارد ادابتور ها حتی در محصولات خود اپل -برنامه دیگران را راه نمیدیم و ..... جوابش اینه که مالیدی وماهم نمیخریم ودیگران امکان پیدامیکنند که رفع محدودیت کنند وبا محصولات بمراتب عملی تر وارد بازار شوند.کما اینکه الان درزمینه مینی کامپیوتر ها که برای اینترنت مناسب است اپل انقدر خست و محدودیت ایجاد کرد که الان چند محصول رقیب از طرف ایسر - ای بی ام ودیگران عرضه شده با حجم کمتر توان کاربردی وسیعتر وبدوراز سیستم و روش احمقانه اپلی !!! درنهایت ای پد اصلا از نظر طراحی کانسپت مشکل دارد نه کاربرد مالتی مدیا دارد نه بعنوان لپ تاپ کارمیکند و نه میتوان بطورکامل تبلت انرا بحساب اورد شاید یکنوع شتر گاو پلنگ !!
0
نوشته شده توسط iman1, February 02, 2010
نه اخه خدايي کدوم موبايل روديد براي در اوردن باتريش اول السيديش باز شه بعد مادر بردش تازه باتريش در بياد . کپي رايتش که ديگه ترکونده تا itune نباشه ipod چيزي پخش نميکنه.سيستم هاشم که معلومه, شده کلاس براي مايه دارا macbook ميخرن ولي 50 تومن ميدن پايتخت باbootcamp براشون ويندوز ميريزه اخر خندست
ديگه از انحصار گذشته, شده ديکتاتوري ولي باز هم دوستان علاقه دارن
بازم ميگم خدا شانس بده
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط رضا موسوی, February 02, 2010
خوندن این همه کامنت در تحلیل سخت افزاری که هنوز دستمون نگرفتیم احساسش نکردیم خیلی برام جذابه میدونم دوستان همه عشق ماشین هستن بارها شده از تصویر یک ماشین یا سل فون ( ببخشید گوشی تلفن همراه ) جدید خوشمون اومده یا بدمون اومده ولی وقتی اون ماشین یا سل فون رو از نزدیک دیدم قضاوتمون تغیر کرده این یک نکته هستش در مرود ظاعرش و ارتباط متاقبل کاربر و دستگاه
اما همیشه وقتی یک مخلوق توسط کمپانهای تاثیر گذار توی بازار تکنولوژیکی دنیا خلق میشه همیشه چنین جنجالی هست چرا چون توقع از این کمپانیها زیاده شما رو ارجاع میدم یه ریویو های برنامه تاپ گیر ا بنز یا بی ام و چون قرار نیست اینا ره رو راه مثلا هیوندائی باشن اپل هم چنین توقعی ایجاد کرده و خیلی دوستان دارن با این پیش ذهن آی پد رو تحلیل میکنن که تا جائی که بر اساس خود گفته های اپل هست کاملا درسته ولی اگر بر اساس نیازهای شخصی من هستش نه مثلا یکی میگه حال میکنم روی صفحه اش نیمره درست کنم پس آی پد چرته !!!!
اپل یکی از شرکتهای بسیار خلاق تو زمینه های تک و جابز هم ادم بسیار زیرکی هستش تکنیک اپل استفاده از یک تکنولوژی های تک در راس چند تا تکنولوژی دم دستی درجه یک و دو و گاهی سه در یک بسته بندی کاملا هنری که خود این بسته بندی 50% قضیه است هوش سر شار جابز در اعتماد کامل بر طرحان هنری ( صنعتی ) تحلیل گران بازار آنالیزورهای تبلیغات جامعه شناسان و روان شناسان ووو باعث موفقیت های اون شده این پیچیدگی در عرضه محصولات اپل باعث شده گاهی اوقات رابطه اش به صورت ارباب رعیتی به قول من یا عاشقانه بقول طرفدارن بشه که متاسفانه فاقد عقلانیته این حرفها سرتون درد آورد لپ کلام اپل وسایل خوبی داره بد هم داره قرا نیست همه محصولاتش پیروز میدان باشن مثل apple game که شکست خورد یا نسبت به رقبا راندمان بهتری داشته باشن مثل آی پود در مقابل کریتیو وبعضی وقتها زمینه ساز تحول توی یک خط تکنولوزی میشن مثل ای فون که تاثیر گذار بود و یا آمیخته ای از مد و تکنولوزژی با چربش مد هثل مثل مک ایر
و ختم کلام دنیای تکنولوژی منطقی است نه عاشقانه یا ارباب رعیتی
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, February 02, 2010
ehsan Hamtaei، تمام سر و صدا ها رو خود شرکت ها راه می ندازن. این بخشی از تبلیغاتشونه. یکی از شکردهای فروش محصوله. مطمعن باشین تمام سرو صدا ها رو خود اپل راه می ندازه. فکر می کنین چرا به طرز دو پهلویی سکوت می کنن. تا به شایعات دامن بزنن و بازارشون رو داغ کنن.
اون هایی هم که می گن این تبلت نیست پس بگن چیه؟ قرار بود اپل تبلت بده بیرون...
بنده هم هیچ وقت بازار گرمی نکردم ولی اگه شما قراره از اپل همون انتظاری رو داشته باشی که از یه شرکت در پیت چینی داری پس چرا این قدر اپل برات مهمه؟ خوب وقتی قراره یه محصول بده کامل بده دیگه.
, این نظر امتیاز پایین گرفته است [نمایش]
0
نوشته شده توسط شهریار۱۳, February 02, 2010
دوستان خیلی خوب متوجه حرف من شدن دقیقا منظورم همونی بود که آقای پارسا گفتند "به شدت میرسه!"
هنوز تا نیومده نمی خوام زود قضاوت کنم"آیپد رو آخر پاییز میشمرن!!!"ولی حدسی که میزنم اینه که فیرمور ۴ به چیز خارق العاده داشته باشه هم برای آیفون هم آیپد.
0
نوشته شده توسط shayanamiri, February 02, 2010
ممنون از مطلب مفید نارنجی
0
نوشته شده توسط artin, February 03, 2010
i mane aziz kojaye apple ba nokia ghabele moghayesas ?!?!?!?!
ino yeki be man bege khaheshan
0
نوشته شده توسط عزت, February 03, 2010
این که اپل دید انحصاری نسبت به بازار داره شکی نیسا ولی باید قبول کنید این محصول یه شاهکاره و اگر می بینید امکاناتی رو نداره و یا کم داره مطمئن باشید صد تا کارشناس خبره تر از همه کسانی که بالا پیام گذاشته اند تشستند ساعتها درباره اش بحث کرده اند و اگر من و شما می تونیم تشخیص بدیم کمبود هایی داره مطمئن باشید عقل اپل می رسیده ولی از نظر حقوق مالکیت (ثبت پتنت) محدودیت داشته اند یعنی اپل اجازه استفاده از اون امکان خاص رو نداره .
0
نوشته شده توسط legolas, February 03, 2010
سلام
قابل توجه دوستانی که میگنم این آی پد وبکم نداره باید بگم داره این آی پد یه isight داره و دیگه میتونبن با این وبکم براحتی با اسکایپ کار کنید و تماس تصویری داشته باشین



اینم منبع + عکس
http://www.engadget.com/2010/02/02/apple-ipad-rumor-roundup-abraham-zapruder-edition/
pejman
نوشته شده توسط pejman, February 03, 2010
هر چقدر از مک او اس خوشم میاد از اپل بدم اومده است ! این جور دیکتاتوری ها هم آخرش به شکست میانجامد .
0
نوشته شده توسط سعید یاهو, February 03, 2010
منم با نظر دوستان موافقم چون کتاب کارآفرینی رو مطالعه کردم و از این ترفنذهای بازاریابی مطلع هستم
اپل این محصولو ناقصو عرضه کرده که بازار دیگر محصولاتش که در آبنده میخواد بده بیرون کساد نشده و همیشه یک بازاری برای خودش حفظ کنه و مشتریو نا به حق حغظ کنه
بازم زنده باد همون مایکروسافتی که اینقد مثل اپل دیکتاتور نیست
دوستان الکی و تعصبی در مورد اپل نظر مثبت میدن
من خودم به شخضه طرفدار تکنولوژی و ساخته های سامسونگم چون واقعا به کارشون اعتقاد دارم
در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارن
به نظرم بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات الکتریکی، صوتی تصویری، منزل و ... هست که هیچ کمپانی دیگری در این عظمت کار نمی کنه! فکرشو بکنید (تازه با کیفیت مورد قبول)
0
نوشته شده توسط دانیال بهزادی, February 04, 2010
فقط و فقط یک دلیل برای نخریدن این گوشتکوب کافیه و اون وجود DRM هست
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, February 05, 2010
legolas جان! دوربینی قرار نیست همراه آی پد بیاد فقط جاش هستش. اینم یه دلیل برای این که اپل کرم داره. گذاشته برای بعد!
MILAD
نوشته شده توسط MILAD, February 05, 2010
اولا باید بگم این دستگاه نه تبلت و نه نوت بوک هستش بلکه یه نت بوک بدون صفحه کلید هست که خیلی هم در نوع خودش خوب است
کسانی که میگند این محصول بده باید چند نکته رو گوشزد کنم
اول اینکه شرکت اپل یک شرکت نرم افزاری هست که از طریق سخت افزار درآمد کسب میکنه
اشخاص به این دلیل با محصولات اپل کار میکنند که اول رابط کاربی خیلی خوبی داره و دوم نرم افزار های وسیعی که برای هر کاری وجود داره
هر شخصی با هر سواد و سنی میتونه به راحتی با محصولات اپل ارتباط برقرار کنه
به نظرم حتی صفحه با نسبت3 به 4 بهتر از 16 به 10 در محصولات کوچک جواب میده مثل گوشی و...و کلا زیباتر هم هست
اگه قیمتش بده شما با حدود200 دلار IPODمدل تاچ رو میخری حالا این وسیله علاوه بر صفحه 4 برابر بزرگتر از نظر مساحت دارای پردازشگر 2 برابر قوی تر هم هست پس ارزش 2 برابر و 3 برابر خرج رو نسبت به IPOD رو داره
بعضی ها مثل اینکه یادشون رفته اپل نوت بوک هم داره!!! واین وسیله تبلت هم نیست بلکه دقیقا یک نت بوک هست و گوشی هم نیست که دوربین داشته باشه!!! و اصلا کسی نت بوک رو تو جیبش میگزاره!!!؟؟؟
در ضمن همه اشخاصی که محصولات اپل را میخرند برای نرم افزار هایش است و در همه جای دنیا که مثل ایران نباشه و قانون کوپی رایت باشه شما برای یک نرم افزار ویندوز 7 حداقل 100 دلار باید پول بدهید
فقط این محصول 2 ایراد داره
بزرگی قاب نسبت به صفحه
نبود همزمانی چند کاربرد که به نظرم در نسخه بعدی حتما برطرف میشه و میبینید که مثل IPHON چند صد میلیون فروش میره
0
نوشته شده توسط سعید اکبرزاده, February 06, 2010
Netbooks are not better than enything!
عین جمله ای که موقع معرفی ایپد از دهن مدیرعامل اپل بیرون اومد. حالا شما می گین آیپد یه نت بوک بدون کیبورده!
شما تعریفتون از صفحه کوچک چیه؟
کل هزینه های ساخت فقط رو صفحه نمایش و CPUشه. تازه صفحه نمایششم که 300 دلار نمی ارزه.
ما هم می گیم چرا چیزی رو که امروز امکانش تعبیه اش هست برای نسخه های بعدی می زاریم. جای دوربین هست ولی خود دوربین نیست!
شما مطمعن هستین برای خرین نرم افزارهای ویندوز هفت باید حد اقل 100 دلار پول بدین!
جناب میلاد شما اومدین دفاع کنین بدترش کردین! خیلی بدتر...
0
نوشته شده توسط mohsen-ml, February 06, 2010
واقعا خیلی ناشیانه و البته حسودانه نقد شده. لیاقت شما همان محصولات مزخرف مایکروسافت هست!!!
0
نوشته شده توسط keshWWar, February 08, 2010
بعضیا میان اضحار نظر میکنن که تا حالا هیچ کدوم از محصولات اپل لمس هم نکردن.دوستان از این اضحار نظرهای ظالمانه دست بردارید.
چرا هیچکی نمیگه ما که اینهمه بلدیم و اینهمه تخصصی انتقاد میکنیم تو مملکتمون هنوز ماشین حساب هم نمیتونیم درست کنیم،هنوز میریم از چین برد میخریم و جا میدیم تو بزرگترین تخصص 30سال اخیرمون یعنی یه قالب زشتو بی کیفیت و گرون.ما یاد گرفتیم فقد انتقاد الکی کنیم.دوستان دقت کنید که در مورد کی و چی دارید حرف میزنید.اپل.استیو.ای پد بدرد ما نمیخوره.این بنظرم بهترین توضیح واسه نخریدنش.
0
نوشته شده توسط سردستان, February 08, 2010
معلومه هیچی از آیفون و اپل نمیدونی ، یعنی قطعا یه بارم دستت نگرفته تا معنیشو بفهمی
0
نوشته شده توسط rko, February 09, 2010
دوستان به اين چند نكته توجه نمايند:
محصولي كه ما در موردش صحبت ميكنيم هيچ ربطي به ايفون يا هيچ وسيله مالتي مدياي ديگري نداره كه بخواهيم وي‍‍ژگي هاشو با اونا مقايسه كنيم اين يك وسيله براي سرگرمي نيست بلكه يك محصول براي مطالعه و تحقيق و پژوهش از اينترنته فرض كنيد شما در حال خواندن مطلب مهمي يا مطالعه كتاب يا منبع خاصي براي پايان نامه تان هستيد آيا به نظر شما در آن موقع زمان مناسبي براي گوش دادن به آهنگي از مايك جكسنه؟ آيا تمركزتان را از دست نمي دهيد؟ ايا ميشود هم مطالعه كرد و هم بازي يا هر كار ديگر؟اين در مورد مالتي تسكينگ
بازهم ميگم تبلتها محصولاتي هستند كه آدم وقتي از آن استفاده مي كنه كه بخواد مطالعه يا تحقيق انجام بده وبيشتر توي كتابخونه يا اتاق مطالعه مورد استفاده قرار ميگيره حالا شما توي كتابخونه از چي ميخاي عكس بگيري كه نداشتن دوربين اينقد اذيتتون ميكنه در ضمن صفخه 9اينچي جاي بيشتري ميگيره يا كتاب هنر سينماي ديويد بوردول كه نتوني حملش كني؟ راه حل: بزارش توي كوله ت بازهم ميگم اگه دريك روز تعطيل ودر حال گردش هستيد اين وسيله نبايد همراهتون باشه شما ميتونيد از گوشي سامسونگ امنيا2 كه هم دوربين وهم امپي تري خوبي داره استفاده كنيد
درنهايت از دوستان عزيز خواهش مي كنم اين محصول جديد اپل رو با دستگاه هاي سرگرمي مالتي مديا اشتباه نگيرند و اين يكي از شاهكارهاي شركته اپله خواهيم ديد
شركت اپل يازدهمين شركت معتبر سال 2009-2010 نام گرفت و گوشي اي فون و لب تاپ مك بوك از اين شركت به ترتيب در رده نخست رده بندي بهترين گوش ها و لب تاپ هاي سال 2009 از سوي سايت cnet قرار گرفتند اما نظر شخصي خودم فقط برند samsung آخرشه به قرآن
0
نوشته شده توسط antiapple, February 15, 2010
rko:
خوب بلدی ماله بکشی ((:
عیب تداره شما هم برو یدونه از این تخته سنگا بخر دلتو با این حرفا خوش کن
0
نوشته شده توسط Amir1, February 25, 2010
This for translation to Persian:
http://gizmodo.com/5443114/freescale-tablet-hands-on-this-is-last+gen
0
نوشته شده توسط AMIR2, February 26, 2010
man migam harki avalin ghadame moaser ro bar midareh enteghadat azash bishtareh. bain hame nazarat makhsoosan kasi ke khodesho "antiapple" moarefi mikoneh nazarei peida nakardam ke bege falsafe sakht in dastgah chi budeh. bebinin in gharar nst yek laptop ya iphone bashe.in dastgahi jadideh va baraie mardomi motemaden ba emkanate full online va alaghemand be motaleie sakhteh shodeh. va mosalaman agar eshtebahati tosh hast dar nosakheh badi jobran misheh va mosalaman be andazeh mahsolat microsoft tosh eftezah o rosvaie nist ke 10 sal tul bekeshe ta dorost she. yadetun nareh avalin ghadamhaie apple doniae ma ro motehavel kard. negahe maro be mobile ha avaz kard, be foroosh movafagh on line 10000000000 music va notebook haie fogholadeh ba keiftaie macbook pro va lezate goosh dadan be moshighi ba ipod.
apple masire movafaghiat ro ba goosh dadan be harfe moshtarihash pish mireh va mesle mircosoft ba lapooshooni azash rad nemisheh.
0
نوشته شده توسط AMIR2, February 26, 2010
dar kol man ba nazare aghaie ali babaie movafeghal sazmani ke moshak mifreste hava esmesh "NASA" ast na "Apple".
0
نوشته شده توسط antiapple, February 28, 2010
AMIR2:
بببن فلسفه ساخت ابن تخته سنگ کلاه گشاد سر ملت . آدم متمدن شما برو یدونه از این تخته سنگا بخر اما لطفا ماله نکش
نسخه هی بعدی جبران می شه واقعا که حرفت مضحک از خودت پرسیدی که چرا اپل از ابتدا چرااین نقایص رو برطرف نکرده؟ نمی تونسته یا نمی خواسته ؟ مرض داره یه دستگاه ناقص می ده بیرون؟امکانات فول آنلاین؟ عجب امکانات عجیبی که حتی جاوا اسکریپ رو پشتیبانی نمی کنه بعد اسمشو گذاشتی امکانات فول آنلاین؟
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
:
ماله نکشین دوستان ماله نکشین
0
نوشته شده توسط modoros2, March 01, 2010
اپل همه چیزش تکه تو دنیا. اینو همه میدونن و رقباش با این چرندیات میخوان اون رو از نامبر وان بودن پایین بیارن اما اپل سرجاش میمونه و منم آی پد رو میخرم چون بینظیره.اگر آی پد شیار واسه ورودی کارت حافظه نداره بخاطره مسائل امنیتی هست تا تو نتونی بهش یه کارت ویروسی وارد کنی الودش کنی همونطور که فقط ایفون به ایفون میتونه بلوتث بده نه غیره.آیفون هیچوقت ویروسی نشده و نمیشه و هنوز 3 نسل از اخرین گوشی های دنیا جلوتره .اینم بدون که باطریهای اپل به سادگی خراب نمیشهن که بخوای عوضش کنی.اگرم خراب شد میدی برات عوضش میکنن واسه همین در نذاشتن که یه ادم فوضول درش رو باز نکه و به بخش سخت افزاریش اسیب نرسونه. 
0
نوشته شده توسط جادی, March 02, 2010
این فن بوی های اپل هم داستانی هستن ها (: دوست عزیز، شما که اصولا معتقدی اپل همیشه بهترینه حداقل این رو بدون که مک ویروس نداره (: در عین حال ایده نذاشتن کارت خون برای ویروسی نشدن دستگاه شبیه اینه که برای دستگاه کیبرد نذاری که یکهو کسی rm -rf نزنه (:
0
نوشته شده توسط بهادر, March 29, 2010
امیدوارم که حرفهای من بی احترامی تلقی نشه اما خیلی نقد آماتوری بود و همش از روی سلایق بود. واقعا از نارنجی همچین نقدی بعید بود.
پیشنهاد میکنم به جای خوندن شایعات و نقد های مبتدی سایت های معتبر تر رو مطالعه کنید
0
نوشته شده توسط عماد, April 07, 2010
سلام . آقا دستت درد نکنه ! من مطالب و کامنت ها رو که خوندم چشمم به روی حقیقت باز شد . من وسوسه شده بودم که iPad بگیرم اما با متوجه شدن این که مالتی تسک و USB و HDMI و غیره نداره بیخیال شدم . مخصوصاً سر موضوع drm واقعاً قاطی کردم .
راستی یه چیزی هم بگم . آی پد تبلت نیست که با تبلت ها مقایسه کنیدش اما وقتی امکانات یه تبلت رو داره مسلماً مقایسه میشه و حقیقت اینه که فکر نکنم تبلتی باشه که HDMI داشته باشه.
به هر حال . . .
اگر اپل معتقده که تکنولوژی فراتر از نوکیا و سامسونگ و مایکروسافت و غیره داره ، پس چرا توی این محصول usb و وبکم و hdmi و غیره رو نذاشته ؟
خوب این یعنی ایجاد محدودیت . محدود کردن کارها یعنی خودخواهی و محدودیت که اپل با این کارش ، فقط خواستی سودی به جیب بزنه که این سود هم از نظر من حرام هستش .
تا قبل از خوندن این کامنت ها من از طرفداران سفت و سخت اپل بودم اما وقتی اونا رو خوندم چشمم به روی حقیقت باز شد .
از همگی تشکر می کنم
0
نوشته شده توسط سپهر, April 08, 2010
من چندجا دیگه هم این مطالب (بخوانید جوک) رو دیدم و جواب های طولانی دادم، اما دیگه الآن از حوسله‏ام خارجه! اما فقط یه پیشنهاد برای نویسنده دارم، خواهشا" قبل از نوشتن این چرندیات (با عرض پوزش البته!) کمی تحقیق و مطالعه کنید تا حد اقل اطلاعات کمی از تبلت پیسی داشته باشید و فکر گذاشتن یک تبلت پیسی رو در داخل جیب از ذهنتون بیرون کنید.
در کل بسی خندیدیم و با دیدن نظرات جذاب بعضی دوستان یاد ضرب المثل پر کاربرد "گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده" افتادم.
0
نوشته شده توسط اردلان, April 14, 2010
با سلام به همه دوستان
من مهندس کامپیوتر هستم و بیشتر 25 سال با انواع کامپیوتر و گوشی موبایل سر و کله زدم و سعی میکنم بدون تعصب به یه محصول جدید نگاه کنم.

تجربه ای که من شخصا از محصولات اپل دارم اینه که قبل از داشتن محصول چون تجربه ای با محصول نداریم نمیتونیم نظر بدیم .یک هفته بعد از خرید محصول شدیدا پشیمون میشیم چون اصول سیستم عامل مک با ویندوز برای ما که فقط ویندوز مایکروسافت رو میشناسیم خیلی متفاوت هست و وقتی ما از چیزی اطلاع کافی نداریم برامون سخته مثل ویندوز ویستا یا ویندوز 7 که همه اولش مخالفن . ولی بعد از 2 هفته اگه محصول اپل رو نگه داریم و یه کم با طرز کارش آشنا بشیم اونوقت دیگه نمیشه ازش دل کند.
درسته که نصب برنامه جاوا روی گوشی ساده تر از کار با iTunes هستش ولی آیا اصلا از نظر سرعت برنامه و قابلیت و امکانات با هم قابل مقایسه هستند ؟
من انواع گوشی موبایل رو داشتم وقتی میخواستم ایفون بخرم همه ازش بد میگفتن ولی الان فکر اینکه یه گوشی دگمه دار دستم بگیرم یا برای بازکردن یه برنامه ساده 15 ثانیه صبرکنم اصلا قابل قبول نیست .
زمانی که آیفون معرفی شد من به خیلیها گفتم که این گوشی بازار موبایل رو در دنیا میگیره و الان اگر کمی دقت کنیم توی دست بیستر افراد در مشاغل مهم دنیا این گوشی رو میبینید .
آی پد هم مثل بقیه محصولات اپل موج عظیمی از دوستداران رو به دنبال خودش خواهد آورد و من این دستگاه رو به عنوان شروع نسل تازه ای از کامپیوتر که در گذشته فقط در فیلمهای علمی تخیلی دیده بودیم میبینم .
در آخر ذکر این نکته هم بد نیست که شرکتهای رقیب اپل چون آینده و منافع خودشون رو در خطر میبینن این اشکالات رو که شاید خیلی راحت قابل حل باشه بزرگ جلوه میدن تا سهم بازارشون رو از دست ندهند . در عالم تجارت این یک حرکت خیلی ساده و ناشی از ترس رقباست .
0
نوشته شده توسط آرش منطقی, April 18, 2010
بهتره که اول این دستگاه رو خودتون از نزدیک باهاش کار کنید بعدا نظر بدید مثل این هست که طرف عکس شاتل فضائی رو دیده بعدا بیاد شاتل رو به باد انتقاد بگیره ....من 2 روزه که از آمریکا برام آوردن ضمنا لپ تاپ p530H sony معادل p13 هم دارم با وزن 595 گرم خدا میدونه چقدر به کار اومده این ipad wi-fi 32 GB لذا دستگاهی که تازه 10 روزه تو آمریکا عرضه شده درست نیست ایرانی بازی در بیارم و apple رو به لجن بکشیم...دقت کنید شما فقط 650 دلار دارین هزینه میکنید....
0
نوشته شده توسط شهرام, April 21, 2010
همین الانش هم تو ایران هست. هیچ مالیم نیست. هیچم قرار نیست دنیا رو به هم بریزه. ایده خیلی قدیمی بوده و قبلا هم مشابه این زیاد بوده. فقط شاید سیستم عاملشون این نبوده. یا تفاوت ها جزئی داشتن. البته بستگی داره، چی ازش می خواید. ولی ارزش پولشو نداره
0
نوشته شده توسط یک نظر, April 28, 2010
با سلام
نظرات جالب بود البته بعضی ها دقیقا" مطالبی که از cnn news و یا غیره از سایت های خارجی را کپی فرموده و عنوان نمودند .
مطلب دوم اینکه افرادی که اظهار نظر میکنند اول سعی کنند نوشتنشان صحیح باشد و اظهار را با (ح) جیمی ننویسند که بعضی ها حتی به سواد این افراد ایراد بگیرند .
و حالا درمورد این دستگاه باهر اسم که مهم نیست .
افراد هر وسیله ای رابنا بر نیاز شخصی خریداری میکنند حالا همه که راغب نیستند 4تا کارو با هم انجام بدهند یا دائم بشینند پای LCD های HDMI دار با IPAD فیلم ببینند یا غصه دار بشن که دو میلیمتر اطراف فیلم کم شده بابا این وسیله را ساختن تا مردم بتونن راحت کارهای روزمره را انجام بدهند چشمهاشونم زوم نکنن تو 3 اینچ گوشی تا همه عینکی بشن یا 2 کیلو لپ تاپ تو دستشون باشه کمر درد هم بگیرند .َ
این دستگاه حملش راحته - سرعتش بسیار عالیه - کیبورد لمسی بی نظیری داره هر کسی هم که ایراد میگیره حتما" لپ تاپ بخره ولی خیلی از افراد به خاطره مسائل شغلی این وسیله را میخرند چون هم صفحه مناسبی داره هم وزن کمی .
قیمتش هم حتما" پایین میاد (در ایران).
و فکر میکنم خیلی جالب نباشه لغاتی مثل ( گند زده - آشغاله - همش تبلیغه - ......) اول دستتون بگیرین کار کنین .
اونوقت بدون آی پدتون جای نمیرین .
0
نوشته شده توسط emma, April 30, 2010
شما فقط از آیپد ایراد گرفتید در صورتی که مزایای آیپد کمتر از بدیهاش نیست!دستگاه های اپل فقط مخصوص کشور های پیشرفته است و کشور های دیگر توانایی استفاده از اون رو ندارن!!!!!!!هرچند که بعضی از مواردی که یاد کردید درست و منطقی بود ولی به شما پیشنهاد می کنم به سایت های انگلیسی نیز مراجعه کنید و قبل از انتقاد مطالعه خود را بیشتر کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
نوشته شده توسط لیلی, May 06, 2010
قضاوت کردن در هر صورت سخته اما به نظر من اپل فقط با سیستم آمریکا جواب می ده و این جا مثل سنگ عمل می کنه دیگه اگه مالتی تسکینگ یواس بی نداشته باشه چی می خواد داشته باشه مسخرس!!!به نظر من اینجا آی فون و آی پد داشتن فقط برای پز دادن خوبه نه بیشتر اما گوشی کاربردی فقط نوکیاست که با استانداردهای ایران هم جوره
0
نوشته شده توسط حمید1, May 16, 2010
چرا دروغ میگید من تا حالا سه تاای پد خریدم چون از ای فون بهتر است ودارای cd rom در پشت خود دارد و جای برای usb هم دارد بهتری تکنالوجی در جهان است ودر ای پد میتونم جهان را ببینم اگر شما هم بخریدشماباز خواهددید که ای پد چه چیزها در ای پد انجام میشود اما فقط طریقه آن را بفهمید. خدافظ.......................................
0
نوشته شده توسط بیژن, May 17, 2010
ببینید
ipad مخالفان و موافقانی داره. ولی
قضاوت در مورد یک دستگاه بدون اینکه بدونید این دستگاه برای چه ساخته شده کار اشتباهی هست

اگه انتظار یک کامپیوتر رو از iPad دارید سخت در اشتباهید
اگه انتظار یک موبایل رو دارید سخت در اشتباهید.

iPad اولین دستگاه در کلاس خودش هست. دقیقا یک دستگاه بینابینی
این یک دستگاه همه فن حریف نیست و کاربرد مخصوص داره

این یک ابزار بیزینس به تمام معنی هست. و بیشترین استفاده رو برای بیزینسمن ها داره
پزشکان چندین سال هست که به دنبال حذف پرونده بیماران و استفاده از کامپیوتر هستند ولی تا به حال قابل انجام نبوده، لبتاپ بزرگ هست و PPC کوجک، Ipad برای همچین کاری ساخته شده

ایراداتی داره. کاملا قبول

ولی دستگاه بینظیری هست. و برای مدیران کارخانه و شرکتها، بازار بورس، پزشکان، مربیان فوتبال،‌ طراحان، فروشندگان، برای پرزنت کوتاه و سرپائی محصولات و ... نظیر نداره.

Apple رو باید مخترع کلاس جدیدی در کامپیوتر ها دونست که بیزینس رو متحول میکنه.

درضمن، در صورتی که کسی آشنائی با برنامه نویسی با iphone ویا android داره لطفا با من تماس بگیره
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
09355067093
بیژن
0
نوشته شده توسط محمد77, May 28, 2010
کسی که نقدو نوشته تا حالا نه ای پد دیده نه اپل ! :)
0
نوشته شده توسط امیر کبیر, May 30, 2010
واقعا که نقد احمقانه ای بود.من هم مک بوک پرو دارم هم آی پد 3جی.من از هر جفتش واقعا رازیم چون تا حالا باهاش مشکل نداشتم.اون دوستانی هم که اون سنگ مسخره رو مقایسه کردن بهتره سیم کارتشونو تو همون سنگ بذارن و ازش لذت ببرن!
0
نوشته شده توسط NIKOO, June 03, 2010
SHOMA KE ZAHMATO KESHIDID. NEMISHOD AZ MAHASENESH HAM MIGOFTID? AKHE MAN DARAM AZASH ESTEFADE MIKONAM ,VA NEMIDONID KE KAR KARDAN BA IN IPAD CHE LEZZATY DARE.
0
نوشته شده توسط dd, June 07, 2010
حرفات همش متین ولی اون عکس یارو که آی پد ها رو پسبونده به من شباهت خیلی زیادی به فتوشاپ داره!یک کم فکر کن.شاید یابت بیاد که با فتوشاپ درست کردی!
0
نوشته شده توسط w, June 13, 2010
شما تونستید نظرم رو عوض کنید.
0
نوشته شده توسط lizard, June 21, 2010
برای نویسنده ی مطالب درباره ای پد متاسفم که انقدر دیدگاهش محدوده
sajjad
نوشته شده توسط sajjad, July 21, 2010
با سلام،مخالف های اپل بخونن : 1.لبه های ضخیم:شما چرا باریکی دستگاهو نمیبینی؟ ۲.مالتی تسکینگ:در نسخهی ۴ سیستم عامله اپل موجوده ۳.اکو سیستم برنامه ها :هر برنامه ای در استور اپل جایگزینی حتی بهتر از خودش داره .۲۰۰۰۰۰ برنامه .تا ۱۰۰ ساله دیگه برند های دیگه باید برنامه بسازن تا بهش برسن.۴. نبود دوربین :دربی ماله بچه هاست که باهاش عکس بگیرن .میخاید برین دوربین بخرین ،برد گوشی بخرید نه تبلت.۵.نبود کیبرد:کیبرد مجازی داره به چه بزرگی،کیبورد وایرلس داره به چه سبکی،بخرید موجوده،در ضمن میگید باید کیبرد کشویی دشت،اونوقت دیگه دستگاه باریک نبود.۶.نبود هدمی:پک ۵۰۰۰۰ تومانی اپل،همه چی داره (البته برای اونایی که زیاد به تی وی وصل میشن نه اونایی که دنباله ایراد اپل هستن)۷.نبود فلش؛قابل توجه همه .اینترنت اکسپلورر اعلام کرد در ساله ۲۰۱۰ از html ۵ (اپل)استفاده خواهد کرد نه فلش.۸.اندازه ی بزرگ:این تبلت نه قوطی کبریت. پس دیگه در مورد اپل حرف مجانی نزنید.
0
نوشته شده توسط Arian.iPz, August 01, 2010
man kamelan ba sajjad movafegham damet garm ke az apple tarafdari kardi.
shoma chera mazaya ye iPad ro nemibinid?
0
نوشته شده توسط Farhood, August 02, 2010
Man iPad daram , alnam dram ba haman keyboard minevisam . Hameye mavaredo man rad mikonam , faghad baraye biron raftan aziat mikone
0
نوشته شده توسط Mehdi Numb, August 12, 2010
ey baba
sare ye poste alaki ye mellat oftadan be joone ham
yeki mige choon usb nadare virusni nemishe !! akhe inam shod harf , mese ine ke begi dare khoone ghofle dg be hich onvan dozd nemitoone biad
be nazare shoma ipad asbab bazie
badesham harchi technology pishraft mikone hame mardomam bayad khodeshoono be rooz konan
esme in matlabo bayad mizashtam apple vs iran
akhe ye edde ke ba computero ... faghat bazi mikonano ahang goosh midan mian inja migan felan chiz nadare
shoma doost dari batri ipadet 3 saate tamoom she faghat bekhatere multi task shodanesh ?
bazi az nazara ham ke vaghean arzeshe javab dadan nadare behtare beran oonaro too chatroom beporsan
man nemigam apple bi eybo irade
vali belakhare har chii vase ye kareye khassi sakhte shode
inam vase sargarmi nist
bekhoda age shoma ba mahsoolate apple 2saat kar konin dg nemiain in harfaro bezanin
dar kol faghat herfey iha midoonan ke apple chie !
khatme kalam
0
نوشته شده توسط yashar rostami nia, August 17, 2010
vaghti rooye mize karet anvaoo aghsame mahsoolate applero dari az1995 ta hala
dige be fekre naghse ye mahsool az apple nisti , chon vagheean hichi kam nadari , magar kharide akharin toolidate apple , makhsoosan age ye sherkate tablighatii ya film saziye ghavi dashte bashi .
0
نوشته شده توسط امير, August 23, 2010
dustan manam avalash hey alaki ba mac laj budam
vali alan ke iphone daram jedan daram migam ke iphone daghighan 100sal az baghie gooshia jelotare
midunin chand milioon nafar daran vasash narmafzar minevisan
man reshtamam IT hast daghighan mishe be iphone goft tejarate electronic
ina vase iphone bud
dige hala bebinin in ipad ba khosoosiataye vahshatnake khodesh che kar mikone
pas biain cheshmetuno ru haghighat nabandin va vaghe bin bashin
tnx

نظر بدهید
- بخش نظرات برای اظهار نظر در مورد همین مطلب است. نظرات متفرقه، تبلیغاتی و حاوی توهین یا اتهام حذف میشوند.
- برای قرار دادن عکس خودتان می توانید به سایت گراواتار مراجعه کنید.
کوچک تر | بزرگتر

busy
   
 
دوربین جدید کداک: آپلود به شبکه‌های اجتماعی با یک کلید
kodak-easy-share.590-393-300x199.jpg ‏کمپانی کداک یکی از اسم‌های قدیمی صنعت عکاسی است. این کمپانی تقریبا دو سال است که به طور آشکار مشغول تغییر سیاست‌ها به سمت دیجیتال شدن است و بهترین مثال در این زمینه، می‌تواند اعلام خبر ظهور...
هزاران کپی بدون دخالت کامپیوتر
DuplicatorMainImage_b.jpg ‏‏این محصول برای تمام کسانی است که می خواهند بدون دردسر و به سرعت کار کپی را انجام بدهند. هر کار و حرفه ای که داشته باشید. از کاربر ساده کامپیوتر که می خواهد سریال گمشدگان را برای همه فامیل کپی...
گزارش زنده کنفرانس اپل
کنفرانس پاییزه اپل - گزارش زندهبرای دیدن جدیدترین مطالب نیازی به ریفرش کردن صفحه نیست. Email this لینک ثابت نوشته شده توسط A H E, September 01, 2010 دمتون گرم سیستم...
 
 

نارنجی توسط سرورهای قدرتمند مامبو سرور دات بیز پشتیبانی میشود

تمام حقوق برای نارنجی محفوظ است. استفاده از مطالب در دیگر سایت ها و رسانه های الکترونیک تنها با ذکر نام نارنجی و درج لینک به همان مطلب در نارنجی مجاز است. ذکر مطلب در رسانه های چاپی فقط با کسب اجازه قبلی مجاز است

© 2007 - 2010 Narenji.ir